چادرملو جانی تازه گرفت

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره صدور مجوز از سوی محیط زیست برای انجام فعالیت های معدنی جدید در آنومالی D۱۹ گفت: فعالیت اکتشافی در آنومالی D۱۹ از حدود یک ماه پیش آغاز شده است.;

چادرملو جانی تازه گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    محمود نوریان در گفت و گو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب به تاثیرات حاصل از فعالیت آنومالی جدید بر فعالیت های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: انجام فعالیت اکتشافی جدید و به دنبال آن افزایش ذخایر سنگ آهن برای چادرملو بر نرخ سود سهام این شرکت اثر گذار نخواهد بود ، بلکه تنها منجر به افزایش عمر معدن می شود.

    وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: تا پیش از این ذخایر موجود در معدن چادرملو تنها برای 5 سال پاسخگوی نیاز تولید بود اما اکنون با اضافه شدن آنومالی D19به مجموعه معدنی و صنعتی چادرملو حداقل 5 سال دیگر به عمر معدن اضافه می شود. به این ترتیب ما تا 10 سال دیگر امکان ادامه فعالیت در این مجموعه را داریم.

    یکی از دلایل اصلی که تاکنون مجوز برای بهره برداری از D19  از سوی محیط زیست داده نمی شد، حفظ حیات وحش منطقه بود. نوریان درباره این موضوع نیز اظهار کرد: قرار بر این است تا مجموعه چادرملو با محیط زیست هماهنگ باشد تا در زمان انجام کار کمترین آسیب به منطقه وارد شود. البته باید اشاره کنم که نیمی از آنومالی D19 در خارج از منطقه قرار گرفته و سعی ما بر این است به گونه ای عملیات اکتشاف و بهره‌برداری را انجام دهیم تا آسیبی به منطقه وارد نشود.

    گفنتی است  D19 در مجاورت مجموعه معدنی و واحدهای فرآوری کنسانتره چادرملو  قراردارد  و پیش بینی های اولیه حاکی از وجود بیش از 100 میلیون تن سنگ آهن قابل برداشت در این محدوده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر