روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده نسبت به بروز موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها پس از تسهیل محدودیتهای قرنطینه، افزایش یافت اما دلار قوی، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.;

روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1697 دلار و 67 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1701 دلار و 80 سنت رسید.  بهای معاملات این بازار روز گذشته با 15 دلار و 90 سنت معادل 0.9 درصد کاهش، در 1698 دلار بسته شده بود.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، موج جدید ابتلا به ویروس کرونا باعث شده است بازارها روی منفی شدن نرخهای بهره آمریکا حساب کنند و بازار اکنون منتظر اقدامات حمایتی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا است. با این حال دلار آمریکا صعود کرده و این امر مطمئنا روی تقاضا برای خرید طلا تاثیر می گذارد.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا با نگرانیها نسبت به موج دوم ابتلا به ویروس کرونا نزول کردند.

    در سطح جهانی تدابیر محرک مالی به ارزش 15 تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 1892 دلار و 52 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، در 15 دلار و 44 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، 763 دلار و 72 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر