عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

نگاه ویژه نقشه راه معدن به استخراج طلا

عصر معدن- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: یکی از موارد نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی این است که ۲۰ درصد از منابع داخلی ایمیدرو و ۳۰ درصد از درآمدهای اختصاصی سازمان زمین شناسی صرف اکتشاف شود.;

نگاه ویژه نقشه راه معدن به استخراج طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خانه ملت، داریوش اسماعیلی، درباره میزان استخراج طلا از معادن کشور و شکسته شدن رکورد تولید در این زمینه، اظهار داشت: کشور در بخش اکتشاف طلا اقدامات خوبی داشته و نوید از آینده روشنی در این زمینه می‌دهد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان‌های مانند کردستان و خراسان اکتشافات بخش طلا پاسخ‌های مثبت بسیار خوبی داشته، گفت: یکی از موارد نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی این است که 20 درصد از منابع داخلی ایمیدرو و 30 درصد از درآمدهای اختصاصی سازمان زمین شناسی صرف اکتشاف شود، در صورت اجرایی شدن این مورد در زمینه اکتشافات قدم‌های بزرگی برداشته می‌شود و در بحث طلا نیز جایگاه مناسبی را تصاحب می‌کنیم.

     رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار داریم تحولی در بحث استخراج و استحصال طلا صورت بگیرد، ادامه داد: مجموعا بخش اکتشاف طلا در نقشه راه معدن و توسعه معادن مورد توجه قرار گرفته است، استخراج طلا نیز یکی از مواردی است که مقرر شده مورد توجه قرار بگیرد.

     نماینده مردم سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بندهای نقشه راه این است که در پژوهش‌های کاربردی 10 دانشگاه اصلی انتخاب شود و هرکدام از دانشگاه‌های اصلی تعدادی دانشگاه همکار را در کنار خود داشته باشند و هرکدام از آنها بر روی یکی از عناصر کار کنند یکی از این عناصر طلا است. در واقع نقشه راه نگاه ویژه‌ای به استخراج طلا دارد.

     رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تمام دنیا و کشور بحث مطالعات و شرکت‌های و تحقیقات دانش‌بنیان مطرح است و این بحث از اقدامات پژوهشی و دانشگاهی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم  پرداختن به مباحث پژوهشی راهگشا است و طلا در این میان و در کشور جایگاه خوبی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر