جوانگرایی در بخش معدن با هدایت پیشکسوتان ممکن می‌شود

عصر معدن- سید سهراب حسینی فعال بخش معدن در یادداشتی اختصاصی برای «عصرمعدن» نوشت:;

جوانگرایی در بخش معدن با هدایت پیشکسوتان ممکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    نقش جوانان در تحول بخش معدن غیرقابل انکار است ، برای آنکه جایگاه جوانان را در انقلاب معدنی پیشرو بتوان مشخص کرد ، بی شک نیازمند هدایت و پشتیبانی پیشکسوتان این عرصه است.

    یکباره جوان نمی تواند زمام امور و جایگاه های مدیریتی حساس را بر عهده گیرد و با نشستن در جایگاه مدیریت دولتی یا خصوصی بخش معدن با شعار جوانگرایی به دنبال تحول بود. زیراکه خود می‌تواند باعث ضربه زدن به بدنه بخش معدن شود.

    ورود جوانان به بخش مدیریتی و حتی مشاوره ای و تصمیم سازی و بهرمندی از انرژی و خلاقیت آنان مستلزم هدایت صحیح این پتانسیل است و گرنه ممکن است به بیراهه کشیده شود.
    آنچه از وزارت آقای دکتر رحمانی به نظر می رسد توجه به‌ نسل جوان و استفاده از نیروهای خلاق است. این رویکرد بسیار مهم و مناسبی است، اما اگر بزرگان عرصه معدن به امر جانشین پروری توجه ویژه ای داشتند گزینه های بسیاری پیشروی وزیر محترم برای انتخاب وجود داشت.

    جانشین پروری شرایطی را فراهم می کند تا جوانان بتوانند در کنار بزرگان این بخش کسب تجربه کنند. همکاری این دو نسل می تواند موتور انقلاب معدنی را صد چندان فعال کند.
    از نمونه های موفق پیاده سازی جانشین پروری می توان به الگوی اتاق بازرگانی ایران  اشاره کرد، ایجاد انجمن جوانان کارآفرین و انتخاب مشاورین‌ جوان برای ریاست اتاق بازرگانی ایران یکی از نمونه های پیوند نسل پیشکسوت و نسل جوان است.

    باید با میدان دادن به جوانان در عرصه های مختلف بخش معدن و علوم زمین زیر سایه تجربه بزرگان این بخش، اقدام به رشد مهارت ها و‌توانمندی های جوانان کرد تا در نهایت برای آینده نزدیک جانشین پروری صورت گرفته و شاهد به حضور مدیران خلاق، قوی و با تجربه متعدد در این عرصه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر