دنبال بهانه‌اند تا عذر کارشناس فنی معادن را بخواهند

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: از ۲۵۱ واحد داری پروانه بهره برداری، ۱۶۲ واحد فاقد مسئول فنی هستند که این آمار جای تاسف دارد.;

دنبال بهانه‌اند تا عذر کارشناس فنی معادن را بخواهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا،هادی حمیدیان با ابراز تاسف ار رغبت نداشتن واحدهای معدنی به کارگیری مسئولان ایمنی و فنی در معادن استان اظهار کرد: از 251 معدن موجود در استان که پروانه بهره برداری دارند 110 معدن غیرفعال است که در 99 واحد آن مسئول فنی وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه از 125 واحد معدنی فعال در استان نیز 74 معدن دارای مسئول فنی است، تصریح کرد:  اگر واحدهای غیر فعال و در حال تجهیز را به آمار واحدهای فاقد مسئول فنی اضافه کنیم، از 251 واحد داری پروانه  بهره برداری، 162 واحد فاقد مسئول فنی هستند که این آمار جای تاسف دارد.

      رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه قانون تکلیف کرده که حقوق مسئول فنی معدن توسط بهره بردار پرداخت شود، اظهار کرد: این اقدام به نفع نظارت درست بر معادن نیست، وقتی حقوق کارشناس فنی که باید بر فعالیت معدن نظارت داشته باشد برعهده بهره بردار است یقینا کارشناس فنی را بر اعمال دستورالعمل ها سردرگم می‌کند و باعث نارضایتی آنها شده است.

    حمیدیان درباره مشکلات مسئولان فنی معادن گفت: در شرح وظایف نظام مهندسی معدن عنوان شده که تمامی اموری که در یک معدن انجام می‌شود طبق شرح وظایف مسئول فنی است و باید پاسخگو باشد اما باید دستمزدش را از بهره‌بردار دریافت کند.

    وی در ادامه گفت: اگر مسئول فنی متوجه مشکلی در فعالیت مهندسی معدن شود به دلیل اینکه حقوقش را از بهره بردار می گیرد ناچار است در گزارش به نظام مهندسی ملاحظه کاری کند جالب اینجا است که معادن علاقه ای به کارشناس فنی ندارند و دنبال بهانه هستند تا عذر کارشناس فنی را بخواهند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران در زمینه معضلات مسئولان فنی، گفت: نظام مهندسی کشور دستورالعملی مبنی بر آنکه «بهره بردار دستمزد کارشناس فنی را به نظام مهندسی معدن پرداخت کند و هنگامی که کارشناس گزارش خود را اعلام کرد حقوقش را از نظام مهندسی دریافت کند» مطرح کردند که این طرح لغو شد، چون بهره برداران برای تعلیق این طرح به وزارت خانه فشار وارد کردند.

    وی افزود: در عین حال به دنبال پرداخت حقوق مسئولان فنی از نظام مهندسی معدن هستیم تا آنان در کیفیت کارشان موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر