مدیرعامل ایمپاسکو مطرح کرد:

استفاده از واحدهای فرآوری سیار در طرح فعال سازی معادن کوچک

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گردهمایی روسای سازمان نظام مهندسی ایران گفت: ۴۰ میلیون نفر در دنیا در حوزه معادن کوچک مقیاس مشغول به کار هستند و امروز ۹۸ درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند و ۶۵ درصد تولید ایران را به خود اختصاص می دهند. بنابراین با وجود معادن بزرگ مقیاسی مثله گل گهر و مس سرچشمه و ... نباید از این معادن غافل شد.;

استفاده از واحدهای فرآوری سیار در طرح فعال سازی معادن کوچک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وجیه اله جعفری با بیان این مطلب در ادامه افزود: در همین راستا طرح احیای معادن کوچک در کشور مدون شده و آغاز به کار کرده و حجم کار در این راستا بسیار وسیع و گسترده است.

    به گفته وی، موضوع مهم ایجاد اشتغال و تولید در مناطق محروم کشور است.
    جعفری گفت: برای فعال سازی معادن کوچک راهکارهای فراوانی در نظر گرفته شده و در نقشه راه معدن نیز دیده شده است. یکی از آنها ایجاد رابطه و تعامل بین تولیدکننده و خریدار و بازار فروش و همچنین تضمین فروش و خرید در این بخش است.

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ادامه داد: در بعضی از این معادن هزینه فرآوری بسیار گزاف است و اگر فرآوری نیز  به دلیل هزینه زیاد حمل ونقل انجام نشود صرفه اقتصادی نخواهدشد، در همین راستا ما واحدهای فرآوری سیار و موبایل را در دستور کار داریم.
    وی افزود: همچنین در بحث مالی و تسهیلاتی تعاملی بین معادن بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی باید ایجاد شود.

    به گفته جعفری، در بحث اکتشاف ذخایر معدنی به دلیل هزینه بالای عملیات اکتشاف معمولا گواهی کشف اخذ شده و از دقت بالایی برخوردار نیست و ما باید در این بخش حمایت مالی و.. داشته باشیم.
    وی ادامه داد: در بخش پژوهش جای کار بسیاری وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر