با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اتفاق افتاد

افزایش سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی فملی

عصر معدن- سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجوز افزایش سرمایه ۳۰ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران را از محل سود انباشه صادر کرد.;

افزایش سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی فملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، با افزایش سرمایه 1800 میلیارد تومانی فملی سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران به 7800 میلیارد تومان رسید که مصارف این افزایش سرمایه جبران بخشی از مخارج مربوط به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سنوات گذشته خواهد بود.

    مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی صنایع مس ایران در همین زمینه گفت: مصوبه فوق یکی از تصمیمات بسیار درست و به موقع در حمایت از سرمایه‌گذاری و انجام طرح‌های توسعه در شرکت‌هاست که توامان باعث افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت‌ها، افزایش سودآوری، ایجاد اشتغال و توسعه عدالت اجتماعی خواهد بود. این افزایش سرمایه همچنین هم به نفع شرکت‌ها، هم به نفع سهامداران و هم به نفع دولت است و به قول معروف تصویب این طرح به نفع تمام عوامل مرتبط است.

    «بهروز رحمتی» افزود: اگر این مهم با حسن تدبیر و دانش‌محوری همراه باشد، باعث افزایش GDP، بهبود وضعیت بازار سهام و در درازمدت باعث ایجاد برکت برای مردم و کشور خواهد شد. این مصوبه جزو مصوباتی است که در چند سال اخیر به درستی و در زمان درست ابلاغ شده است و بر خلاف سایر مصوبات خلق‌الساعه و بدون کارشناسی مثل ابلاغ نرخ ارز دستوری 4200 تومانی یا ارز نیمایی و... باعث انتقال سود از جیب سهامداران به جیب بعضاً رانتخوران نمی‌شود.

    او همچنین تأکید کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در همین راستا در مجمع عمومی عادی امسال در راستای استفاده از مزایای مصوبه مذکور تصمیم گرفت مبلغ 900 میلیارد تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم و مبلغ 1800 میلیارد تومان را صرف انجام طرح‌های توسعه شرکت و به‌ویژه احداث کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره مس با ظرفیت تولید 143هزار تن کنسانتره مس با عیار 26 درصد در معدن دره‌زار کند که هم باعث افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس، هم افزایش EPS و هم اشتغالزایی خواهد شد. با این اقدامات اهداف دولت محترم در راستای مصوبه مذکور نیز برآورده خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر