نسبت به سال ۹۸ صورت گرفت؛

رشد۰.۶ تا ۷.۶ درصدی مجوزهای معدنی تا پایان بهمن ماه امسال

عصر معدن- از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، تمامی مجوزهای معدنی صادر شده به لحاظ تعدادی، میزان اشتغال افراد در معادن و سرمایه‌گذاری صورت گرفته به جهت اکتشافات جدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته‌ است.;

رشد۰.۶ تا ۷.۶ درصدی مجوزهای معدنی تا پایان بهمن ماه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، میزان صدور مجوزهای معدنی و میزان اشتغال در معادن گرچه افزایشی بوده است اما این افزایش زیر 10 درصد و برای پروانه اکتشاف زیر یک درصد است. 

    در 11 ماهه سال 1399 معادل 887 فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به 882 فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته 0.6 درصد افزایش داشته است.

    همچنین طی مدت مذکور سال جاری با افزایش 2.4 درصدی در صدور گواهی کشف معادن، 470 فقره از این مجوز معدنی صادر شده است. در مجموع 11 ماه ابتدایی سال گذشته 459 فقره گواهی کشف صادر شده بود.

    طبق آمار وزارت صمت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی 11 ماهه سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال بیشترین رشد صدور مربوط به پروانه بهره‌برداری است که با رشد 7.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 523 فقره صادر طی 11 ماهه سال 1398 به 566 فقره در مدت مشابه سال 1399 رسیده است.  

    اما بیشترین درصد رشد این گزارش مختص سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف است که در مجموع 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.2 درصد افزایش یافته است. سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، در 11 ماهه امسال 1302 میلیارد ریال است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 1015 میلیارد ریال صرف شده بود.

    همچنین میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 3.3 درصدی داشته است. در 11 ماهه سال گذشته 4416  نفر مشغول شدند اما در مدت مشابه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه به 4563 نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر