شیوع کرونا معاملات الماس در جهان را تقریبا صفر کرد

عصر معدن- شرکت آلروسای روسیه، که یکی از بزرگترین تولید کنندگان الماس در جهان به شمار می‌رود گزارش داد که شیوع ویروس کرونا تنها در یک ماه فروش الماس در بازار بین‌المللی را به یک دهم رسانده است.;

شیوع کرونا معاملات الماس در جهان را تقریبا صفر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، شرکت آلروسای روسیه، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الماس در جهان به شمار می‌رود گزارش داد که شیوع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهانی و چرخه تامین کالا باعث شد تا فروش الماس در بازار بین‌المللی به یک دهم برسد.

    این شرکت اعلام کرد در ماه آوریل تنها 15.6 میلیون دلار الماس فروخته که نسبت به 152 میلیون دلار در ماه مارس و 400 میلیون دلار ابتدای سال تقریبا هیچ بوده است.

    اوگینی آگورف، معاون مدیر کل آلروسا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا و متعاقبا پایین آمدن تقاضا برای جواهرات الماس نشان، معاملات الماس خام و تراش خورده در جهان را تقریبا صفر کرده است.

    این شرکت امیدوار است بحران پیش آمده کوتاه مدت بوده و در ابتدای سه ماهه  سوم سال جاری، شاهد از سرگیری روند بهبود اوضاع باشیم.

    شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تولید جواهر و الماس در جهان هم تقریبا شاهد کاهش قابل توجهی باشد.

    روند تولید الماس تراش خورده در هند که تا پیش از این 90 درصد الماس‌های جهان در این کشور تراش می‌خورد همچنان به خاطر تعطیل شدن فعالیت‌های کسب و کار متوقف است.

    بنا به اعلام مرکز جهانی الماس انتورت، واردات الماس خام و تراش خورده به شهر انتورت بلژیک که یکی از مهمترین مراکز مبادلات الماس در جهان به شمار می‌رود به ترتیب 73 و 51 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر