اقتصاد کانادا تحت تاثیر فلزات BEV نیست

عصر معدن- تقریبا ۳سال پیش انتظارات از افزایش تقاضا برای مواد باتری مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و ذخیره انرژی باعث افزایش علاقه به بخش معدن شد ، زیرا سوپرچرخه ناشی از چین در تقاضای کالاها شروع به کم شدن کرد.;

اقتصاد کانادا تحت تاثیر فلزات BEV نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، قیمت لیتیوم و کبالت افزایش یافته است این اتفاق برای وانادیوم، گرافیت و عناصر نادر نیز وجود داشته است.البته درباره نیکل ، تقاضای مربوط به EV هنوز ناچیز است و به نوعی در شرایط مطلوب قرار گرفته و فلز اصلی در ساخت فولاد در حال نگه داشتن این دستاوردها و موارد دیگر است.
    یک مطالعه جدید از سوی خدمات سرمایه‌گذار مودی انتظار دارد که مصرف فلزات برای وسایل نقلیه الکتریکی باتری (BEVs)از سطوح جاری به 8 درصد برسد، زیرا نفوذ EV به 8 درصد کل فروش خودرو (سناریوی اصلی ما) تا اواسط دهه 2020 می‌رسد و به سرعت در نیمه دوم دهه بعدی افزایش می‌یابد.
    اما بر مبنای کشور، افزایش تولید مواد باتری - به ویژه لیتیوم ، کبالت ، نیکل و مس - احتمالا حداقل در دنیای توسعه یافته احساس نخواهد شد.
    به گفته نویسندگان، از مهم‌ترین فلزات باتری که کشورها را تامین می‌کنند، اقتصاد جمهوری دموکراتیک کنگو است که می‌تواند به کلی دگرگون شود، شیلی و دیگر کشورهای در حال توسعه از رونق قابل‌توجهی برخوردار و صندوق‌های استرالیا به خوبی پر خواهند شد.
    اما به گفته مودی، در میان تامین کنندگان برتر، روسیه، کانادا و چین تا حد زیادی دست‌نخورده باقی خواهند ماند.
    با توجه به وسعت اقتصاد آنها و بودجه دولت و تنوع نسبی فعالیت های اقتصادی، انتظار داریم کانادا ، چین و روسیه با تقاضای بالاتر برای فلزات BEV کمترین تأثیر را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر