جعفری در مراسم کلنگ زنی طرح احداث کارخانه تولید کربنات کلسیم داراب:

ایمیدرو به دنبال تسهیل بستر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

۵۰ درصد طرح های افتتاح شده طی ۲ سال گذشته مربوط به صنایع معدنی بوده است

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو به دنبال تسهیل شرایط و تشویق بخش برای سرمایه گذاری است.;

ایمیدرو به دنبال تسهیل بستر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، وجیه اله جعفری که امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته داراب سخن می گفت، تصریح کرد: طبق تفاهم انجام شده با بانک صنعت و معدن، 4 تا 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه، تکمیل و ایجاد مجموعه های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی اعتبار فراهم شده است.
    وی ادامه داد: همچنین، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی درصددافزایش سرمایه از 350 به یک هزارمیلیارد تومان است که کمک به توسعه این بخش است. جعفری همچنین گفت: کمک به توسعه زیرساخت های معادن اژ طریق طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن، از دیگر بسترسازی های است.
    به گفته وی، ایمیدرو برای توسعه اکتشاف هیچ محدودیتی قائل نیست. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر به دنبال شرایط پایدار برای تامین رفاه برای مردم هستیم، با ایجاد اشتغال می توانیم این ارامش و اطمینان بخشی را ایجاد کنیم و این مهم با سرمایه گذاری محقق می شود.
    وی ادامه داد: سرمایه گذاری نیز بافراهم کردن بسترهای آن اتفاق می افتد. جعفری تصریح کرد: از جمله برنامه های مجموعه ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است
    رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره جایگاه معدن و صنایع معدنی یادآور شد: حدود 25 درصدارزش بازار سرمایه در بورس و 23 درصد صادرات کشور، بخش معدن و صنایع معدنی است. وی گفت: به ازای هر نفر اشتغال مستقیم در زنجیره معدن و صنایع وی امعدنی، 4 تا 17 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود
    جعفری یادآور شد: در زمان حضور در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، از سال 96 اقدام به انجام اکتشافات در استان فارس به صورت جدی کردیم و طی 2 سال اخیر نیز این روند شتاب گرفت. وی افزود: امیدواریم نتایج آن در سال آتی مشخص و ذخایر جدید به توسعه استان کمک کند و درنتیجه، گام های توسعه ای بعدی در استان آغاز شود.
    جعفری تصریح کرد: این برنامه در همه کشور با مساحت بیش از 660 هزار کیلومتر مربع نجام می شود. به گفته وی، اکتشافات نقطه شروع مناسبی برای سرمایه گذاری است که پس از انجام فاز شناسایی، مراحل بعدی استخراج، فرآوری و ... انجام شود.
    وی درباره طرح جدید سیمان داراب گفت: سیمان داراب از فرآوری یک ماده معدنی تولید می شود. جعفری افزود: طبق گفته مسئولان، 50 درصد طرح های افتتاح شده طی 2 سال گذشته مربوط به صنایع معدنی بوده است. از جمله این طرح ها، آلومینیوم جنوب، توسعه کارخانه های فرآوری سنگ آهن ( کنسانتره و گندله) در سنگان، ذوب مس، فولاد و کربنات سدیم بود. وی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان حمایت کنند تا سرمایه گذاری ها گرفتار بروکراسی ها نشوند و طرح ها زودتر به تولید برسد.
    جعفری اظهار داشت: برای توسعه سرمایه گذاری، سرمایه گذاران سود حاصله را صرف سرمایه گذاری کنند و نگاه ویژه ای به مسئولیت اجتماعی در منطقه داشته باشند. همچنین طرح هایی را اجرایی کنند که توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تولید جهانی طی دوران کرونا 4-5 درصد کاهش یافته است، گفت: این در حالی است که مجموع تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی در ایران 2 تا 16 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر