چارچوب هایی که از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مشخص شد

عصر معدن- با همکاری مواد معدنی مانند کبالت و بوکسیت با افزایش تقاضا، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) چارچوب خود را برای مسئولیت پذیری معادن کالاها به روز کرده است.;

چارچوب هایی که از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مشخص شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،  JP Casey  گزارش گروه و نحوه فعالیت طیف وسیعی از شرکتها با این چارچوب را تجزیه می کند.
    ایجاد سیستم های مدیریت شرکت
    اولین توصیه های OECD برای شرکت ها برای ایجاد "یک سیاست زنجیره تأمین" برای مواد معدنی تولید شده در مناطق پرخطر بوده و یک عنصر نظارت و مسئولیت شرکت ها را به کل چارچوب معرفی می کند. این هدف شرکت ها را ترغیب می کند تا از تضمین معدن پایدار و مسئولانه، با استفاده از هدف های گسترده شرکت های خود را به طور مستقیم با تأمین کنندگان و ایجاد "سیستم شکایت در سطح شرکت"، اتخاذ کنند تا جایی که هر فرد درگیر در زنجیره تأمین وسیله ای برای گزارش غیرقانونی یا اعمال غیر اخلاقی به خود شرکت یا بدنه خارجی شود.
    گروه منابع اوراسیا (ERG) این هدف را اخیرا به اجرا گذاشته و سیستم های مدیریتی خود را برای استخراج کبالت و مس از DRC در مارس امسال اصلاح کرده است. این معدن دارای ذخایر بالغ بر 112 میلیون تن از این 2 کالا است و پیش بینی می شود در کنار 77000 تن مس تولید سالانه به حدود 14000 تن (تن) کبالت برسد و در این زمینه نیز مبالغ قابل توجهی باعث تشویق شرکت برای ایجاد سمت مدیر کل شده با نظارت بر رعایت حقوق بشر در این عملیات بوده است. این مدیر ریاست "یک گروه کاری برای حقوق بشر" اعضای جامعه ، محیط زیست و بخش های روابط دولتی این شرکت را در میان دیگران شامل می شود.

    خطرات موجود در زنجیره تأمین را شناسایی کنید
    دستورالعمل OECD منحصراً به شرکت های معدنی مربوط نمی شود، بلکه کلیه کسانی که در زنجیره تأمین جهانی شرکت می کنند، اثبات شده توسط سازنده ماشین و کابین خلبان Visteon است که توصیه های این گروه را در گزارش های مربوط به مواد معدنی درگیری خود دارند. با توجه به این نکته، شناسایی خطرات موجود در این زنجیره تأمین برای از بین بردن مواد معدنی درگیری و نقض حقوق بشر بسیار مهم است، زیرا محصولات این شیوه ها توسط شرکت ها و گروه ها در تعدادی از بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد و بستن شرکت های معدن به طور انحصاری در نهایت انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر