مجری و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد:

ظرفیت بالایی در معادن کوچک برای خاک های نسوز داریم

عصر معدن- مجری و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد: ظرفیت بسیار بالایی در معادن کوچک برای خاک های نسوز داریم.;

ظرفیت بالایی در معادن کوچک برای خاک های نسوز داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا عظیمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اردیبهشت امسال، طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی آغاز به کار کرد.

    وی افزود: ایمپاسکو در راستا اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، حمایت های چند جانبه از جمله نیاز فکری، داده و آمار، مشاوره، کارشناسی، خرید و فروش تضمینی را انجام می دهد.

    مجری و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به معادن خاک های نسوز تصریح کرد: 582 معدن کوچک در حوزه خاک نسوز وجود دارد که 199 معدن فعال و 247 معدن غیر فعال است. 136 معدن نیز از نظر فعال و غیر فعال بودن، تعیین تکلیف نشده است.

    وی ادامه داد: ظرفیت بسیار بالایی برای خاک های نسوز و خاک های صنعتی در معادن کوچک وجود دارد که نیاز به هماهنگی برای ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این نوع مواد معدنی است.

    عظیمی خاطرنشان کرد: با انجمن صنعت نسوز جلسات مطلوبی داشته ایم و این روند، زمینه ای شد تا فعالیت ها در این حوزه را شروع کنیم.

    مجری و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان اینکه اگر نگاه فعال سازی معادن تغییر یابد، در این بخش موفق خواهیم بود، گفت: در کشور ما هم افزایی در معادن پایین است و معدن دار به تنهایی کار اکتشاف، استخراج و بهره برداری را انجام می دهد و این روند چندان موفقیت آمیز نیست.

    وی افزود: می توان با مشارکت و هماهنگی بین بخش ها در راستای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، فعالیت ها را به طور مطلوبی انجام داد.

    ایجاد امید به جامعه معدنی

    عظیمی با بیان اینکه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با استقبال مطلوبی برخوردار شده و رو به رشد است، گفت: این طرح امید به جامعه معدنی ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است و با متوسط یک یا 2 میلیارد تومان می توان در بخش معدن سرمایه گذاری کرد.

    ضرورت شفاف سازی اطلاعات زیرساختی منابع طبیعی

    مجری و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان اینکه در مسائل بین معادن و منابع طبیعی، باید شفاف سازی اطلاعات ایجاد شود، گفت: نقطه ضعف منابع طبیعی این است که زیرساخت برای اطلاعات آنها ایجاد نشده و سیاستگذاری هم به گونه ای بوده که همیشه مشکلات منابع طبیعی وجود داشته است.

    وی افزود: در این زمینه، از ماده 24 قانون مکرر هم باید بهتر استفاده کنیم. البته برنامه مشترکی‌ با خانه معدن داریم که مدیران منابع طبیعی بیایند و مشکلات بررسی و برای همیشه حل شود.

    عظیمی گفت: در جایگاه اقتصادی مقاومتی باید بتوانیم مشکلات را حل کنیم که یکی از آنها، مشکلات و چالش معادن با منابع طبیعی است.

    تورهای معدنی برای دانش آموزان برگزار شود

    مجری و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به ضرورت ایجاد فرهنگ سازی برای ارتقای بخش معدن گفت: معدن هنوز جایگاه خود را در میان مردم پیدا نکرده و نیاز است رسانه ها در این زمینه فعال تر عمل کنند.

    وی ادامه داد: با ایجاد اقداماتی نظیر برگزاری تور معادن برای دانش آموزان، اختصاص برنامه معدنی در طول هفته در صدا و سیما و غیره، فرهنگ سازی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر