مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد

ایجاد کارخانه‌های کنسانتره استراتژی اصلی شرکت مس

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر اینکه درمجموع شرکت مس روند صعودی مناسبی را طی می‌کند، عنوان کرد: شرایط مناسبی برای اکتشاف شکل‌گرفته و استرات‍ژی اصلی شرکت مس ایجاد کارخانه‌های کنسانتره است.;

ایجاد کارخانه‌های کنسانتره استراتژی اصلی شرکت مس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این موضوع اظهار داشت: از 130 هزار تن کاتد مس که تاکنون در سال جاری تولید شده است، 115 هزار تن آن را فروخته‌ایم و برنامه ما در فروش مساعد است و برنامه فروش ماه بعد نیز کاملاً برنامه‌ریزی ‌شده است.
    وی با بیان اینکه درمجموع در زمینه تولید و گردش مالی وضعیت مناسبی را داریم، افزود: درخصوص توسعه‌ها نیز با توجه به بازدیدی که از معدن دره آلو داشتیم شرایط آن نسبت به بازدید قبلی خیلی بهتر شده و امیدواریم با مباحث مطرح شده شکل بهتری به خود بگیرد.
    سعد محمدی ادامه داد: امیدواریم کارخانه کنسانتره دره آلو که زیرمجموعه مجتمع مس سرچشمه خواهد بود، در انتهای سال آینده روند نهایی خود را طی کند و این کارخانه می‌تواند گردش مالی سیستم را به‌شدت افزایش دهد و تا 1300 میلیارد تومان در گردش مالی شرکت تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در مجتمع سونگون عملیات پیمانکاری برای احداث فاز 3 تغلیظ آغاز شده است، عنوان کرد: در معدن دره زار نیز فعالیت‌ ایجاد کارخانه کنسانتره در حال انجام است.
    سعدمحمدی به رشد سهام مس در هفته‌های اخیر اشاره و بیان کرد: سهام مس نسبت به ابتدای سال جاری 30 درصد افزایش داشته است و تا یکی دو ماه آینده افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته صورت می‌گیرد.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ارتقا رتبه شرکت صنایع مس در بورس خبر داد و گفت: در بورس نیز روند مساعدی نسبت به شرکت صنایع مس وجود دارد و ارزش دارایی‌های شرکت روز گذشته حدود 39 هزار میلیارد تومان بود، خوشبختانه نسبت به سال گذشته از رتبه سوم به رتبه دوم شرکت‌های بورسی ارتقا پیدا کردیم و با راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره که در دستور کار داریم می‌توانیم جایگاه مناسبتری را برای شرکت مس داشته باشیم.
    وی درباره یکپارچه‌سازی سیستم مالی شرکت صنایع مس توضیح داد: به‌زودی اسناد حسابداری به‌صورت کاملاً مکانیزه و هوشمند خواهند شد و شفافیت مالی در سیستم اتفاق خواهد افتاد و دخالت انسانی در اسناد مالی وجود نخواهد داشت، همچنین برنامه نرم‌افزاری قیمت تمام‌شده را به‌صورت آنلاین برای هر سه مجموعه با یک نگاه ویژه و یکسان شکل می‌دهیم و ان‌شاءالله در سال 99 سیستم نرم‌افزاری مالی هوشمند که رفتارهای ما را نسبت به برنامه و نقاط ضعف را متذکر خواهد شد، خواهیم داشت.
    سعدمحمدی در پایان تأکید کرد: بر این عقیده هستم که پرسنلی که ازلحاظ اخلاقی، فنی و پاکدستی شایسته هستند حق دارندکه در این سیستم رشد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر