مرکز آمار ایران گزارش داد:

افزایش ۲.۵ درصدی اشتغال معادن در سال ۹۵

عصر معدن- میزان اشتغال معادن کشور طی سال ۹۵، ۲.۵ درصد افزایش یافت.;

افزایش ۲.۵ درصدی اشتغال معادن در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در اجرای طرح آمارگیری مرکز آمار ایران از معادن که عملکرد سال ٩٥ مورد سوال قرار گرفته است، با مراجعه١٨۰ نفر از مأموران آمارگیر به حدود ٦٥۰٤ معدن در سراسر کشور، مشخص شد که تعداد شاغلان این بخش نسبت به سال 94، ٢٢٧٥ نفر افزایش یافته است. افزون بر این، جبران خدمات شاغلان با ٣١٨٩ میلیارد ریال افزایش، ١٥.٤ درصد تغییر داشته‌ است.

    همچنین، تعداد معادن درحال بهره برداری کشور در سال ٩٥ در مقایسه با سال ٩٤، ٣۰١ مورد کاهش داشته است که حاکی از کاهش ٥,٨ درصدی است.
    در سال 95، حدود 354 میلیون و 104 هزار تن مواد معدنی به ارزش 165 هزار و 734 میلیارد ریال تولید شده است. از این میزان، حدود 10 میلیون و 645 هزار تن مواد معدنی به ارزش یک میلیارد و 437 میلیون دلار به خارج صادر شده است. ارزش افزوده معادن در حال بهره برداری در سال 95 نسبت به سال 94، 45.5 درصد افزایش یافته است.
    ارزش سرمایه گذاری معادن در حال بهره برداری در سال 95 نسبت به سال 94، 30.8 درصد کاهش یافته است. ارزش صادرات مستقیم نیز 193.9 درصد افزایش یافته است.
    بهره وری نیروی کار در سال 95 معادل یک میلیارد و 308.1 میلیون ریال و در سال 94، 921.7 میلیون ریال بوده است و به این ترتیب 41.9 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر