در نشست کنترل مدیریتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح شد:

توسعه اکتشاف، عاملی حیاتی برای تامین خوراک طرح های توسعه "چادرملو"

عصر معدن- وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، توسعه اکتشافات در منطقه معدنی چادرملو را عاملی حیاتی برای تامین خوراک آینده این شرکت دانست.;

توسعه اکتشاف، عاملی حیاتی برای تامین خوراک طرح های توسعه "چادرملو"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، جعفری که در جلسه کنترل مدیریتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سخن می گفت، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد این منطقه با توجه به وجود آنومالی های سنگ آهن، پتانسیل بالایی برای توسعه فعالیت معدنکاری و تامین خوراک آتی شرکت دارد.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو در این برنامه که معاونان ایمیدرو، مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو حضور داشتند، اظهار داشت: در ایران مرکزی حدود 500 میلیون تن سنگ آهن "با قابلیت معدنکاری" وجود دارد که 150 میلیون تن آن ذخیره اثبات شده است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: تمرکز چادرملو بر روی اکتشاف و ذخایر جدید باشد.

    جعفری در عین حال اظهار داشت: توسعه های شرکت چادرملو در بخش های مختلف، با درنظر گرفتن طرح جامع فولاد انجام شود.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره چالش شرکت در تامین انرژی گفت: برای رفع این مشکل رایزنی هایی از گذشته با وزارت نیرو داشته ایم و آن را ادامه می دهیم.

    طاهرزاده اعلام کرد: فعالیت ویژه بر روی اکتشاف

    امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این نشست، پس از ارایه گزارش فعالیت های این شرکت در بخش های مختلف، تاکید کرد: به تازگی شرکتی با هدف فعالیت های اکتشافی وارد عرصه کرده ایم و به طور ویژه در این بخش فعال شده ایم.

    وی خواهان پشتیبانی ایمیدرو از این شرکت برای فعال سازی معادن جدید شد.

    طاهرزاده گفت: چشم انداز شرکت برای ارتقای جایگاه، ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و ... مورد بازبینی قرار گرفته و 18هدف راهبردی تدوین شده است.

    وی درباره استفاده از فناوری های جدید در چادرملو گفت: در راستای استقرار نسل چهار تکنولوژی و نیز تقویت شرکت های دانش بنیان همکاری با نهادهای مربوطه آغاز شده است. طاهرزاده افزود: برای تحقق اهداف این بخش با 5 دانشگاه کشور قرارداد امضا کرده ایم.

    وی همچنین گفت: برای تقویت ناوگان حمل ریلی، برنامه خرید 200واگن را اجرایی می کنیم.

    طاهرزاده در ادامه به دستورالعمل های فروش محصولات در بورس کالا اشاره کرد و گفت: تمامی محصولات شرکت چادرملو در بورس کالا عرضه می شود.

    مدیر عامل چادرملو ارزش کل طرح های توسعه ای این شرکت را 8.8 میلیارد یورو اعلام کرد و اظهار داشت: 1.7 میلیارد یورو از این رقم در حال اجرا است و 4.5 میلیارد یورو نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

    برنامه افزایش سرمایه و تسویه حقوق دولتی

    مدیر عامل چادرملو اظهار داشت: برنامه افزایش سرمایه از 11900 میلیارد به 28800 میلیارد تومان در دست اجرا است.

    به گفته طاهرزاده، حقوق دولتی و حق انتفاع مربوط به سال 1400 به طور کامل تسویه شده و برای 1401 نیز پرداختی هایی به صورت علی الحساب انجام شده است.

    وی درباره وضعیت تولید گفت: تولید گندله در نیمه نخست با رشد 6.8درصدی به 1.8 میلیون تن، آهن اسفنجی با رشد 13.3درصدی به 922هزار تن و شمش فولادی با رشد 29.4درصدی به 590هزار تن رسید.

    در این برنامه امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توسعه، حسام مقدمعلی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی و نیز امیر صباغ مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، سعید پیرمرادی مدیر صنایع معدنی، منیژه غلامرضایی مدیر زیرساخت، امید امامی مدیر معادن و احمد فتاحی مدیر اکتشاف ایمیدرو حضور داشتند و موضوعاتی همچون تامین مالی و نیز انرژی برای طرح های توسعه، چارچوب طرح جامع فولاد، فعالیت های اکتشافی، زیرساختی و ... را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر