میزان صادرات فولادی‌ها در ۷ ماهه امسال

عصر معدن- طبق آمار، طی هفت ماهه سال جاری بالغ بر هشت میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای همه مقاطع تخت، محصولات و آهن اسفنجی کاهشی رقم خورده است؛ این در حالیست که دو ماه ابتدایی سال روند صادرات فولادی‌ها افزایشی بود.;

میزان صادرات فولادی‌ها در ۷ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی هفت ماهه امسال یک میلیون و 580 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و 486 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته شش درصد بیشتر شده است. پس از آن صادرات شمش فولاد نیز افزایش 18 درصدی را ثبت کرده است. 

    صادرات سایر اقلام فولادی در مجموع هفت ماهه 1401، همچون مقاطع تخت، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت صادرات چهار درصدی برای محصولات فولادی و افت 46 درصدی برای مقاطع تخت و آهن‌اسفنجی ثبت شده است.

    همانطور که اشاره شد، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، یک میلیون و 580 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که یک میلیون و 415 هزار تن آن میلگرد (با رشد هشت درصدی نسبت به سال گذشته)، 91 هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع (با افت 13 درصدی) و 74 هزار تن تیر آهن (با افت یک درصدی) صادر شده که در مجموع نسبت به صادرات این مقاطع در هفت ماهه 1400، افزایش شش درصدی رخ داده است.

    صادرات شمش فولاد (فولاد میانی) با رشد 18 درصدی از چهار میلیون و 57 هزار تن به چهار میلیون و 799 هزار تن رسیده است.

    از مجموع کل شمش صادر شده، یک میلیون و 335 هزار تن سهم اسلب است که صادرات آن در هفت ماهه امسال 36 درصد کمتر از میزان صادر شده در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین860 هزار تن بیلت‌وبلوم صادر شده که چهار درصد بیش از میزان صادرات آن در هفت ماهه 1400 است.

    صادرات محصولات فولادی چهار درصد نسبت به صادرات آن در هفت ماهه سال گذشته کاهش یافته و از یک میلیون و 855 هزار تن صادرات در نیمه نخست 1400 به یک میلیون و 423 هزار تن در مجموع هفت ماهه 1401 رسیده که 358 هزار تن آن در مهر ماه صادر شده و الباقی متعلق به نیمه نخست سال است.

    ظرف هفت ماه ابتدایی امسال، 201 هزار تن مقاطع تخت و 378 هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که به نسبت 369 هزار تن مجموع مقاطع تخت فولادی و 698 هزار تن آهن اسفنجی ادر شده در مدت مشابه سال 1400، هر یک کاهش 46 درصدی را تجربه کرده است. 

    از میزان مقاطع تخت فولادی صادر شده، با کاهش 51 درصدی 141 هزار تن ورق گرم، با کاهش 30 درصدی 47 هزار تن ورق پوشش‌دار صادر شده است. 13 هزار تن ورق سرد نیز در این مدت صادر شده که نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته، 18 درصد بیشتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر