اختصاص کامل ارقام حقوق دولتی معادن برای بهسازی راه‌ های استان قزوین

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ارقام حقوق دولتی معادن برای بهسازی راه ‌های استان به صورت کامل تخصیص یافته است .;

اختصاص کامل ارقام حقوق دولتی معادن برای بهسازی راه‌ های استان قزوین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، عزیزاله افضلی در حاشیه بازدید از معادن شهرستان تاکستان افزود: از سال 94 تا 99 بحث تبصره 14 قانون معادن یعنی پرداخت 15 درصد از بهای مواد معدنی به عنوان حقوق دولتی برای بهسازی و تعمیر جاده‌های مورد استفاده در استان از سوی سازمان صمت اجرایی شده است.

    افضلی تصریح کرد: سال 98 حقوق دولتی وصولی از معادن استان 28 میلیارد ریال بوده است که 15 درصد آن از اعداد و ارقام اعلام شده نیز کمتر خواهد شد، ولی مبالغ تخصیص داده شده از سوی سازمان بیشتر بوده است.

    وی افزود: سازمان ایمیدرو یا سازمان توسعه نوسازی معادن، مجری طرح زیربناهای کشور است که راه دسترسی به معادن بویین زهرا را انجام داده و مطالعات آن انجام شده و منتظر تامین اعتبار است تا راه دسترسی به معدن طارم و سیلیس تاکستان را نیز انجام دهد.

    افضلی گفت: ما طی هفته اخیر، یک نامه از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دریافت کرده‌ایم که چند راه روستایی اولویت دار را با ارقام اعتباری مورد نظر اعلام کنیم تا در برنامه بهسازی و ترمیم آنها قرار گیرد.

    وی در خصوص بند پنجم برنامه ششم توسعه در خصوص خسارت معادن به جاده‌های روستایی استان، بیان کرد: یک کارگروه در این زمینه تشکیل شده و لیستی از مناطق آسیب دیده را تهیه کرده اند که از جمله معادن تاکستان، جهان آباد، قرمزآباد و... تایید شده است، هرچند اسنادی دال بر اینکه معادن باعث تخریب آنها شده باشد وجود نداشت.

    این مقام مسئول گفت: با این وجود ما به نظر اداره کل راهداری استان احترام گذاشته و آنها را برای سال 98 – 99 مشمول جرایم ماده یک درصد قانون خواهیم کرد.

    وی اضافه کرد: سال 97 هم حدود 9 معدن استان مشمول این ماده شده بودند و این معادن در سال گذشته، 743 میلیون ریال پرداخت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر