سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی اعلام کرد:

لزوم کل عرضه‌های ورق در تالار بورس کالا

در حال حاضر فقط فولاد مبارکه در بورس، ورق عرضه می‌کند

عصر معدن- سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: لازم است تا شرکت هایی که از فولاد مبارکه اسلب تهیه و ورق تولید می‌کنند، اگر تاکنون محصولی در بورس عرضه نکردند از سوی وزارت صمت مورد بازخواست قرار گیرند.;

لزوم کل عرضه‌های ورق در تالار بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، حمید رضا غزنوی سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی به عنوان صنعت پایین دستی شرکت فولاد مبارکه در خصوص عمده مشکلات اعضای این انجمن برای تامین مواد اولیه تولید لوازم خانگی به ایلنا گفت: ایراداتی روی کار شرکت فولاد مبارکه برای تامین مواد اولیه وجود دارد، نخست آنکه فولاد مبارکه به سایر کارخانه های فولادسازی اسلب می دهد اما این کارخانه ها ورق فولاد تولیدی خودشان را در بورس کالا عرضه نمی کنند و نظارتی بر عملکرد و فروش این شرکت ها نیست.

    غزنوی افزود: در حال حاضر فقط فولاد مبارکه در بورس، ورق عرضه می کند و چون عرضه کننده یکی بوده و نیاز بازار را پوشش نمی دهد، خریداران برای خرید رقابت می کنند و قیمت ها افزایش می یابد.

    سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی اظهار داشت: بنابراین لازم است تا شرکت هایی که از فولاد مبارکه اسلب تهیه و ورق تولید می‌کنند، اگر تاکنون محصولی در بورس عرضه نکردند از سوی وزارت صمت مورد بازخواست قرار گیرند. بهترین راهکار نیز آن است تا از طریق سامانه بهین یاب یا روشی دیگر، جلوی فروش فولادمبارکه به این شرکت ها گرفته شود تا شاهد عرضه خارج از بورس ورق نباشیم.

    غزنوی بر لزوم نظارت وزارت صمت بر میزان عرضه شرکت ها در بورس تاکید کرد و گفت: این شرکت ها ورق یا اسلب را با قیمت پایین از فولاد مبارکه می گیرند و با بالاترین قیمت در بازار آزاد به تولید کنندگان میفروشند. به همین خاطر عرضه و تقاضا در بخش فولاد به هم ریخته است.

    400مشتری ناشناس!

    سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی ادامه داد: مشکل دوم ما این است که بسیاری از مشتریانی که مستقیم و از طریق مچینگ از فولاد مبارکه جنس میخرند هیچ نام و نشانی ندارند و 400 مشتری فولاد مبارکه اطلاعاتی در سامانه بهین یاب ندارند و این یک فاجعه است.

    غزنوی گفت: در معاملات مچینگ، شرکت فولاد مبارکه به اختیار خودش تعیین می کند تا ورق را چه کسی خریداری کند؛ در این زمینه ما آماری داریم که برخی شرکت ها حجم های بالایی ورق گرفته اند و تولید نکرده اند و باید نهادهای نظارتی و وزارت صمت بررسی کنند که خریداران ورق در مچینگ این ورق ها را چه کرده اند؟ البته پاسخ روشن است و ورق ها در بازار آزاد فروخته شده است.

    غزنوی با تاکید بر لزوم عرضه منظم ورق از سوی همه تولیدکنندگان در بورس در ‌پایان گفت: موضوع مهم دیگر آن است که باید بین ورق های کیفی و غیر کیفی تفاوت قائل شویم.برای مثال ورق های کیفی فولاد مبارکه فقط به خودروسازها و بعد به لوازم خانگی اختصاص پیدا کند و در این بین بشکه ساز چرا باید به ورق کیفی نیاز پیدا کند؟مشخص است که هدف برخی از این شرکت خام فروش این ورق ها در بازار آزاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر