عضو کمیسیون امور داخلی کشور:

ثبات بازار سیمان و فولاد به دلیل سازوکار بورس کالا

عصر معدن- عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: بورس کالا، سازوکار شفافی برای عرضه و تقاضای کالاها از جمله سیمان و فولاد است و طی سال های اخیر به دلیل عرضه این دو کالای استراتژیک در بورس کالا شاهد ثبات بازار و تعادل قیمت سیمان و فولاد بوده ایم.;

ثبات بازار سیمان و فولاد به دلیل سازوکار بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از بورس نیوز، حسین بامیری اظهار کرد: متاسفانه در برخی حوزه‌های کشور شاهد اظهارنظرها و حتی تصمیمات غیرکارشناسی هستیم که این رویه می‌تواند به بخش‌های تولیدی کشور آسیب‌های جدی وارد کند.

    بامیری افزود: شفافیت، اصل اول و اصلی برای تنظیم صحیح یک بازار است و اگر آن بازار را از شفافیت خارج کنیم شاهد انواع و اقسام اتفاقات غیرمنتظره برای مصرف کنندگان و تولید خواهیم بود.

    این نماینده مجلس گفت: طی چند سال اخیر به واسطه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا شاهد ثبات بازار این دو محصول هستیم، اما بعضا تلاش‌هایی برای خروج این محصولات از شفافیت بورس مشاهده می‌شود که این اقدامات تبعات بسیار منفی و سنگینی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

    به گفته وی، عدم شفافیت بازارها آن هم بازار دو محصول مهم سیمان و فولاد، موجب بی اعتمادی در سرمایه گذاری و خروج سرمایه از بازار و لطمه به بخش‌های تولیدی می‌شود و به این ترتیب این اظهارنظرها به هیچ عنوان منطقی نیست.

    بامیری در پایان اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش کاذب قیمت سیمان و و فولاد، باید عرضه این دو کالا در بورس کالا صورت گیرد تا امکان رصد و نظارت بازار برای سیاست گذاران نیز وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر