در نشست مشترک مدیران شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد اکسین مطرح شد:

هدف ما دستیابی به محصول نهایی خاص است

عصر معدن- نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌ فولاد خوزستان با مدیرعامل فولاد اکسین با هدف دستیابی به محصول نهایی خاص برگزار شد.;

هدف ما دستیابی به محصول نهایی خاص است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این نشست که روزگذشته در سالن کنفرانس شرکت فولاد اکسین انجام شد، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین  اظهار کرد: برای اینکه فولاد اکسین را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم در نظر داریم، در آینده جلسات مشترکی را با فولاد خوزستان داشته باشیم تا بدین صورت با تبادل دانش فنی، این شرکت بلحاظ صادرات، تولید، اشتغالزایی و تکنولوژی گام های موثری بردارد، خوشبختانه فولاد اکسین دارای نیروی‌های بسیار با انرژی و فنی می‌باشد که دارای نگاه‌های تولیدی هستند، قطعاً این پتانسیل در کنار توجه شرکت فولاد خوزستان می‌تواند به پیشبرد اهداف فولاد اکسین که همان تولید و سودآوری است، کمک شایانی کند.

    محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان تبریک و آروزی موفقیت برای مدیر عامل جدید فولاد اکسین گفت: در ابتدا باید عرض کنم تمام سرمایه و دارایی‌های خوزستان متعلق به این استان است. از گذشته تاکنون گردش نقدینگی و پرداخت‌های مالیاتی فولاد خوزستان در همین استان انجام می‌شد و هدف ما، تکمیل و ارتقا دانش فنی است. امروزه به تولید محصولاتی که در راه و ساختمان کاربرد دارند بسنده کرده ایم، اما با ایجاد کمیته مشترک که در یکی دو روز آینده تشکیل می‌شود، سبد محصول هر دو شرکت باید بررسی شود. سبد محصولی که بعنوان ارزش افزوده، می‌تواند در راستای همکاری دو مجموعه به‌ کارگیری شود. اگر بتوان اسلبی که بصورت نیمه محصول صادر می‌شود، تبدیل به ورق نهایی کنیم، بی‌شک سود آن به دو شرکت خواهد رسید.
    کشانی در سخنان خود با درخواست برای ارتباط معاونان دو شرکت گفت: با ایجاد هم‌افزایی و توانایی در تولید مشترک می‌توانیم موجب کاهش قیمت تمام شده شویم؛ حضور امروز ما در فولاد اکسین برای ایجاد کمیته مشترک و برقراری ارتباط نزدیک در جهت رفع مشکلات در امر صادرات، به ظرفیت رساندن فولاد اکسین خوزستان و برچیدن تولیدات کارمزدی با تکیه بر توان نیروهای مجرب و متخصص این شرکت است.

    مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به میزان تولید در سال آینده اعلام کرد: هدف ما، افزایش تولید نخواهد بود، بلکه تولید 3 میلیون و 800 هزار تن را به عنوان پایه در نظر گرفته و به سوی تولید محصولات خاص و کیفی حرکت خواهیم کرد.
    وی افزود: یکی از آن محصولات خاص، با استفاده از دیدگاه گروه تحقیقات و تولید، در بخش اسلب است که باید نیاز فولاد اکسین را با ظرفیتی قابل اجرا برطرف کند.

    کشانی اظهار داشت: نگاه ما باید یک نگاه فنی باشد، مباحث سیاسی و اقتصادی در مکان‌های دیگر مرور می‌شوند و به ارتباط میان دو شرکت مربوط نمی‌شود.
    مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه گفت: امیدواریم همان‌گونه که توانستیم از گروه ملی حمایت کنیم، با مدیریت بهینه و با همکاری شما عزیزان، سرآمد بودن فولادخوزستان به عنوان یک صنعت مادر در این استان روز به روز نمود بیشتری پیدا کند.
    وی با اشاره به طرح‌های توسعه فولاد اکسین گفت: در بحث توسعه نیز فولاد خوزستان در کنار سهامدارن و اعضا هیات مدیره فولاد اکسین است، چرا که هدف ما مسئولیت اشتغالزایی و حمایت از صنایع پایین دستی است.

    در ادامه این جلسه دکتر عرفانیان عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان گفت: ما امروز به دنبال مسائل فنی هستیم؛ همانگونه که صنعت قبل از هرگونه موضوع سیاسی و اقتصادی یک مسئله فنی است. در خصوص موضوع فولاد اکسین نیز به این نتیجه رسیدیم که مسئله میان این دو شرکت باید به صورت فنی حل شود، بر این اساس نیز جلساتی را با سهامداران فولاد اکسین داشته ایم و تقاضای من از مجموعه فولاد اکسین و فولاد خوزستان این است که در فضایی فنی و کاری و به دور از فضای سیاسی دست به دست یکدیگر دهیم، و شرایط را برای هر دو شرکت تغییر دهیم.
    گفتنی است فولاد اکسین با تولید ورق های عریض فولادی در ابعاد و ضخامت‌های مختلف در جوار شرکت فولاد خوزستان قرار داشته و مواد اولیه آن تختال فولادی (اسلب) بوده که در فولاد خوزستان تولید می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر