طلاهای دزدیده داعش به دست چه کسی افتاد؟

عصر معدن- منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای آمریکا در سوریه حدود ۵۰ تن طلای سرقت شده توسط داعش را به کشور خود منتقل کرده‌اند.;

طلاهای دزدیده داعش به دست چه کسی افتاد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، سایت باسنیوز در گزارشی اعلام کرد که ده‌ها تن طلای سرقت شده که اخیراً در پناهگاه داعش در منطقه باغوز در حومه دیرالزور کشف و ضبط شد، در اختیار نیروهای آمریکایی قرار گرفته است.

    در همین راستا، یک منبع نزدیک به یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه در گفت‌وگو با باسنیوز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حدود 50 تن از طلاهای سرقت شده توسط گروه تروریستی داعش را از طریق پایگاه‌های خود در کوبانی به آمریکا منتقل کرده و مقدار ناچیزی از آن را برای یگان‌های مدافع خلق باقی گذاشته‌اند.

    این منبع هیچگونه اشاره‌ای به میزان طلای باقی مانده برای یگان‌های مدافع خلق نکرد.

    آمریکا یک فرودگاه در جنوب منطقه کوبانی دارد که چندین سال است از آن برای انتقال محموله‌های نظامی و تجهیزات استفاده می‌کند.

    رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر تاکید کرده بود که گروه تروریستی داعش 40 تن طلا از ملت سوریه و عراق به سرقت برده و این گنج بعد از سیطره ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک بر آخرین مقر داعش در شرق سوریه به دست آنها خواهد افتاد.

    مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه هچنین گفت: داعش این مقدار طلا را طی سال‌های گذشته از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه به سرقت برده است.

    همچنین منابع آگاه گفته‌اند که میزان زیادی از طلا توسط میانجیگران ترکیه‌ای و سرکرده‌های داعش مرتبط با مقامات و دستگاه اطلاعات ترکیه از این کشور به مناطق تحت کنترل داعش منتقل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر