معادن خراسان جنوبی از اولویت های حمایتی برخوردار است

عصر معدن- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: معادن خراسان جنوبی به لحاظ توسعه بخش روستایی از اولویت های حمایتی سامانه کارا و این صندوق برخوردار است که معدن داران باید از این ظرفیت استفاده کنند.;

معادن خراسان جنوبی از اولویت های حمایتی برخوردار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ایرنا فرید دهقانی افزود: از 9 هزار معدن کشور 6 هزار واحد فعالیت می کنند که طبق همپوشانی نقشه های کاداستر 95 درصد آنها در شعاع 20 کیلومتری یک یا چند روستا قرار دارند.
    وی ادامه داد: در سامانه کارا بخش معدن دیده نشده بود اما در سال 96 با این یقین که معدن می تواند نقش تعیین کننده ای در توسعه پایدار روستایی داشته باشد این گزینه طراحی شد.
    دهقانی اظهار داشت: طرح معدن پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید سازمان صنعت و معدن به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ارجاع می شود و از آنجا به طور مستقیم برای پیگیری به کارگروه کشوری مربوطه ارسال می شود.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه کارا به جز صنایع معدنی بر روی تمام صنایع بسته است، افزود: معدن داران از این ظرفیت به نحو احسن بهره مند شوند.
    وی تصریح کرد: منابع لازم برای پرداخت تسهیلات به بانک ها تزریق شده و اگر بانکی از پرداخت وام ممانعت کند توسط صندوق پیگیری خواهد شد.
    دهقانی بیان کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور، تنها نهاد حاکمیتی است که صرفا برای حمایت از بخش خصوصی تعریف شده و در بخش های اکتشاف، استخراج و فرآوری معدن فعالیت می کند.
    وی گفت: این صندوق بیشتر در زمینه تضمین بیمه نامه دریافت تسهیلات معدن دار به بانک فعالیت می کند.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با بیان اینکه روند بروکراسی اداری در این صندوق کاهش یافته است، افزود: برای تسهیل روند اخذ بیمه نامه برای طرح های توجیه دار از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهیم کرد.
    غلامرضا عباسپور از معدن گرانیت چهارشیب خراسان جنوبی در این نشست با بیان اینکه در پنج کیلومتری مرز افغانستان معدن دارد و اشتغالزایی کرده است، گفت: هزینه های جاری با توجه به افزایش نرخ ارز از 25 میلیون به 55 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و از طرفی هم برای ایجاد کار مستمر نیازمند تسهیلات 500 میلیون تومانی است.
    نظری از شرکت کیمیا بشرویه هم در ادامه بحث اظهار داشت: میزان تسهیلات همزمان با افزایش نرخ ارز تغییری نکرده است در حالی که نمی توان بخشی را که می شد با 30 میلیارد راه اندازی کرد را با 100 میلیارد هم راه اندازی کرد.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور در پاسخ این معدن داران گفت: تا سقف یک میلیاد تومان از اعتبارات داخلی صندوق و سامانه کارا می توانند بهره مند شوند.
    فرید دهقانی افزود: منکر افزایش قیمت ماشین آلات مربوط به معدن نیستیم اما برای تسهیل بیشتر 100 درصد تسهیلات را یکجا پرداخت می کنیم.
    وی در ادامه حمایت همه جانبه صندوق بیمه را از معدن داران اعلام کرد و گفت: تسهیلات داخلی صندوق 18 درصد است که هشت درصد به صورت یارانه کاهش و 10 درصد سود تسهیلات از متقاضیان دریافت می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر