افتتاح نخستین کارخانه فلوتاسیون سیار سرب، روی و مس کشور

عصر معدن- نخستین کارخانه فلوتاسیون سیار سرب، روی و مس کشور امروز با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در معدن سرب و روی منصور آباد در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان یزد راه اندازی شد.;

افتتاح نخستین کارخانه فلوتاسیون سیار سرب، روی و مس کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،جعفر سرقینی در این  مراسم ،  راه اندازی این کارخانه را افتخاری بزرگ برای متخصصان کشورمان دانست و گفت : این کارخانه کمک قابل توجهی در بخش های مختلف از جمله کاهش هزینه ها ، افزایش سود آوری و فعال شدن معادن کوچک خواهد داشت.

    سرقینی گفت: هم اکنون 500 معدن کوچک در کشور وجود دارد که در مرحله اول یکصد معدن آن قابلیت فرآوری مواد معدنی را دارد.

    مدیرعامل  این کارخانه گفت: ظرفیت فرآوری مواد معدنی در این کارخانه  روزانه صد تن مواد اولیه است که حاصل آن 10 کنسانتره سرب و روی خواهد بود.

    سده ای گفت:همه مراحل طراحی ،تولید و نصب این کارخانه بدست متخصصان کشورمان در استانهای تهران ،اصفهان ،خراسان رضوی و همدان ساخته شده است. برای ساخت این کارخانه 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

    سده ای  افزود: این کارخانه سیار شامل همه مراحل  تولید و فرآوری سرب و روی که قابلیت نصب و راه اندازی در همه معادن کوچک کشور  را داراست و همه تجهیزات این کارخانه  از طریق 13 تریلر به محل معادن منتقل و در مدت یک هفته راه اندازی می شود.

    نخستین کارخانه فلوتاسیون سیار سرب و روی کشور تا دو ماه در معدن سرب و روی منصور آباد مستقر خواهد بود و بعد از آن به یکی از معادن استان کرمان منتقل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر