ضرورت به روزرسانی تجهیزات معادن استان البرز

عصر معدن- رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز بر ضرورت تجهیز و به روزرسانی تجهیزات معادن استان تاکید کرد.;

ضرورت به روزرسانی تجهیزات معادن استان البرز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، حمید میرغفاری اظهار کرد: سال گذشته پنج بهره‌بردار درخواست خود مبنی بر واردات تجهیزات و دستگاه‌های به روز حفاری را به اداره معادن سازمان صنعت، معدن، تجارت استان ارائه دادند.

    وی ادامه داد: پس از بررسی درخواست و صلاحیت این بهره برداران در نهایت با واردات دستگاه‌های مورد نیاز برای دو مورد از این بهره‌برداران موافقت شد.

    وی افزود: از آنجایی‌که هزینه واردات این دستگاه‌ها گران است هر بهره برداری امکان خرید ندارد به همین دلیل باید صلاحیت مالی بهره برداران برای صدور مجوز واردات بررسی شود.

    این مسئول توضیح داد: برای تجهیز معادن به دستگاه‌های به روز، وزارت صنعت، معدن و تجارت کمکی در قالب تسهیلات اعتباری در اختیار بهره برداران قرارمی‌دهد.

    میرغفاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش نافرجام برای واگذاری تعدادی از معادن استان به سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: قبلا پیگیری‌هایی برای جذب سرمایه گذار خارجی توسط مجموعه صورت گرفته بود ولی به دلیل برخی موانع قانونی این امکان تاکنون فراهم نشده است.

    وی خاطرنشان کرد: معادن از لحاظ قانونی از طریق مزایده واگذار می‌شود و طی آن صلاحیت فنی و مالی سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود که همین امر در فرایند واگذاری مشکلاتی ایجاد کرده است. به جای واگذاری معادن به سرمایه‌گذاران خارجی بهتر است اقدامات جدی‌تری برای جذب آنها برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معادن مثل فرآوری مس صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر