استقبال فولادی‌ها از سرمایه‌گذاری در میادین گازی کشور

عصر معدن- نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به رشد ۲۹ درصدی تامین برق صنایع فولاد در فصل گرم امسال گفت: سرمایه‌گذاری در توسعه میادین گازی می‌تواند زمینه تثبیت مصارف فولاد را فراهم و به ناترازی گازی نیز کمک کند و از طرفی صنعت فولاد کشور گام دیگری در راستای توسعه ایران بردارد.;

استقبال فولادی‌ها از سرمایه‌گذاری در میادین گازی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، امین ابراهیمی با اشاره به مصرف انرژی صنعت فولاد کشور اظهار داشت: گاز طبیعی در صنعت فولاد نه نقش سوخت دارد و نه نقش خوراک، بلکه این ماده در فرآیند احیا و کوره قوس که 80 درصد فولاد ایران از این شیوه تهیه می‌شود، زمینه شکست عناصر پایه به عناصر تولید فولاد را فراهم می‌کند.

    نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به مصرف گاز طبیعی در این صنعت گفت: هم اکنون روزانه 37 تا 38 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در صنعت فولاد مصرف می‌شود و با توجه به افق ظرفیت 55 میلیون تنی تولید فولاد در سال 1404 ما نیاز به 40 الی 45 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز را داریم.

    * آمادگی انجمن فولاد برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز

    وی افزود: در جلسه انجمن فولاد با وزیر نیرو مسأله سرمایه‌گذاری صنایع فولاد در توسعه میادین گازی مطرح شد که ما با توجه به محدودیت‌هایی که در فصل زمستان داریم، از این موضوع استقبال کردیم.

    ابراهیمی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم به جای گاز طبیعی از قراضه استفاده کنیم، باید هزینه بیشتری بپردازیم، گفت: سرمایه‌گذاری در توسعه میادین گازی می‌تواند زمینه تثبیت مصارف فولاد را فراهم و به ناترازی گازی نیز کمک کند و از طرفی صنعت فولاد کشور گام دیگری در راستای توسعه ایران بردارد.

    نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به اینکه فولاد خوزستان در هر روز 4.6 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند، گفت:‌راهکارهایی نظیر ذخیره سطحی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز فولادی‌ها باشد و بهترین راهکار به منظور تأمین گاز پایدار در فصل سرد توسعه سرمایه‌گذاری فولادی‌های در میادین گازی است.

    * رشد 29 درصدی مصرف برق فولادی‌ها

    وی با اشاره به تأمین برق در فصل گرم گفت: بر اساس آمار مدیریت شبکه برق، فولادی‌ها 29 درصد برق بیشتری در فصل گرم سال جاری نسبت به سال گذشته گرفته‌اند و شرایط تأمین انرژی ما در فصل تابستان قابل مقایسه با سال 1400 نیست.

    ابراهیمی در بیان راهکارهای جبران تولید بر اثر برنامه مدیریت مصرف برق گفت: در فصل گرم شب‌ها اجازه برداشت بیشتر از سقف دیماندی (تقاضا) کارخانه‌های فولاد داده شده و همین مسأله سبب شده تا تولید ما از برنامه مدیریت مصرف برق آسیب نبیند.

    به گزارش فارس، مسئله سرمایه‌گذاری صنعت فولاد در میادین گازی از سال گذشته در پی محدودیت‌های تامین گاز طبیعی در فصل زمستان به دلیل مصرف قابل توجه بخش خانگی مطرح شده است و در جلسه اخیر وزارت نیرو با انجمن فولاد نیز این موضوع بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد، اقدامات اجرایی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر