تولید شمش آلومینیوم ۵۸ درصد افزایش یافت

عصر معدن- تولید شمش آلومینیوم در دو ماهه نخست امسال به ۶۵ هزار و ۱۷۰ تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۵۸ درصدی بازدهی را ثبت کرد.;

تولید شمش آلومینیوم ۵۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، آمار عملکرد چهار واحد تولیدی حاکی است که میزان تولید شمش آلومینیوم در ایرالکو( اراک)، هرمزال و المهدی ( بندرعباس) و آلومینیای ایران ( خراسان شمالی) در اردیبهشت ماه امسال 33 هزار و 644 تن بود که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته رشد 61 درصدی دارد.

    رشد 799 درصدی عملکرد دو ماهه 99

      بررسی عملکرد چهار واحد مورد بررسی حاکی است، تولید شمش آلومینیوم مجتمع آلومینای ایران (جاجرم- خراسان شمالی) با توجه به افتتاح آن در سال گذشته، در دوماهه امسال 799 درصد رشد بازدهی در مقایسه با مدت مشابه داشته که با رقم سه هزار و 275 تن محقق شد.ضمن اینکه واحد یاد شده در اردیبهشت ماه امسال با تولید یکهزار و 642 تن شمش آلومینیوم، نسبت به ماه مشابه در سال 98 افزایش بازدهی 498 درصدی را ثبت کرد.

    همچنین مجتمع ایرالکو ( اراک) با تولید 31 هزار و 984 تن شمش آلومینیوم در دوره این گزارش افزایش چهار درصدی عملکرد نسبت به دو ماهه 98 را نشان می‌دهد که کمترین بازدهی در بین واحدهای مورد بررسی است، اما بالاترین تولید را دارد.

    آمارهای مورد بررسی تولید 13 هزار و 537 تن شمش در مدت دو ماهه امسال در مجتمع هرمزال را نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 163 درصدی داشته و المهدی نیز با تولید 11 هزار و 881 تن شمش رشد تولید 128 درصدی در مقایسه با دوره مورد بررسی دارد.

    رشد تولید پودر آلومینا

    تولید پودر آلومینا نیز در واحد آلومینای ایران - جاجرم ( خراسان شمالی) در دوماهه تخست امسال با رشد 6 درصد و با میزان تولید 41 هزار و 699 تن محقق شد.

    اردیبهشت ماه امسال نیز آلومینای ایران تولید 20 هزار و 800 تن را ثبت کرد.

    به گزارش ایرنا، اردیبهشت ماه امسال آلومینیوم جنوب (سالکو) به شکل رسمی افتتاح شد، این مجتمع در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد- جنوب استان فارس و هم مرز با عسلویه- واقع شده و بخشی از گاز پایتخت گازی جهان را به برق و سپس به آلومینیوم تبدیل می‌کند.

    مجتمع آلومینیوم جنوب قرار است در سه فاز به ظرفیت یک میلیون تن برسد که در فاز نخست در مرحله اول با ظرفیت تولید 100 هزار تن فعال شده و قرار است در دوگام دیگر به ظرفیت 300 هزار تنی دست یابد. کارخانه‌های فعلی آلومینیوم در ایران حداکثر ظرفیت 147 هزار تنی دارند. ارزش احداث این پروژه به 1.2 میلیارد دلار می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر