صرف جویی ۲میلیون و ۵۰۰هزار دلاری در تولید شمش نیکل

عصر معدن- مدیر توسعه بازار شرکت گسترش فناوری خوارزمی اظهار کرد: خط تولید شمش خالص نیکل ۲ میلیون و ۵۰۰هزار دلار صرفه جویی ارزی برای این کارخانه و کشور بدنبال دارد.;

صرف جویی ۲میلیون و ۵۰۰هزار دلاری در تولید شمش نیکل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    محمد بهبانی در گفت و گو با «عصر معدن» و با اشاره به افتتاح خط بازیابی فلز نیکل از کاتالیست های مستعمل و تولید شمش نیکل، اظهار کرد: مطالعات و تحقیقات تا مرحله اجری طرح زمانی 2 ساله صرف کرد.
    وی ادامه داد: محصولاتی که در این فرآیند بدست می آیند، شامل نمک، محلول های نیکل و کاتد نیکل است.
    بهبانی افزود: محلول نیکل که در این فرآیند به دست می‌آید در تولید کاتد مورد استفاده قرار می گیرد. با اجرای این طرح نیاز کارخانه تامین می شود. درواقع دیگر کارخانه این محصول را خریداری نمی‌کند.
    به گفته مدیر توسعه بازار شرکت گسترش فناوری خوارزمی، این خط تولید، دو میلیون و پانصدهزار دلار صرفه جویی ارزی برای این کارخانه و کشور بدنبال دارد. ظرفیت تولید این خط 3 کیلوگرم در روز تولید شمش نیکل است.
    بهبانی تصریح کرد: برنامه آینده توسعه فلزات پایه مثل آهن، روی و قلع است تا با این روش فلزات یاد شده را استحصال کنیم.
    وی با اشاره به روند تولید این روش افزود: استخراج نیکل موجود در کاتالیست های مستعمل و تولید محلول لیچینگ، استفاده از فرآیندهای الکترو ویلینگ جهت تولید کاتد نیکل بسیار خالص و استفاده دوباره از کاتد نیکل برای تولید نیترات نیکل مواردی است که در این فرآیند انجام می شود.
    پیش تر این محصول از فرانسه، آلمان و... خریداری می شد و اجرای این طرح علاوه بر بهتر شدن دسترسی ها و کاهش هزینه، هزینه های خرید را از ارزی به ریالی تبدیل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر