ثبت ۱۲ محدوده بوکسیت در استان سمنان توسط ایمیدرو

فعال نشدن معدن بوکسیت تاش، خسارت سنگینی به صنعت آلومینا وارد می کند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال نشدن معدن بوکسیت تاش، خسارت سنگینی به مجموعه آلومینای ایران و ایمیدرو وارد می کند.;

فعال نشدن معدن بوکسیت تاش، خسارت سنگینی به صنعت آلومینا وارد می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، وجیه ا... جعفری در نشست ویدئوکنفرانس بررسی اقدامات انجام شده در معادن استان سمنان که با حضور مقامات وزارت صمت و سازمان صمت آن استان برگزار شد، گفت: تامین بوکسیت یکی از نیازهای جدی کشور برای تولید پودر آلومینا است و ایمیدرو بر این اساس، یک پهنه بوکسیت در استان سمنان تعریف و روی آن مطالعه انجام داده است.
    وی افزود: این سازمان طی اکتشافات انجام شده روی 18 هزار کیلومتر مربع در استان سمنان، 17 پتانسیل معدنی به ثبت رسانده که از این میزان، 12 محدوده در حوزه بوکسیت و 5 محدوده در حوزه پلی متال است.


    انجام مصوبه های تفاهم نامه با استانداری سمنان

    رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: به رغم دفاع این سازمان طی سال 99 از جایگاه و نقش پهنه مذکور، متاسفانه صدور پروانه اکتشافی -به دلیل برخی مخالفت ها- محقق نشده است. این در حالی است که شرکت آلومینای ایران همه درخواست های استانداری سمنان در زمینه اقدامات زیست محیطی را در قالب 20 مصوبه انجام داده است.

    وی ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته با استانداری و مسئولان استانی، قرار شد این شرکت 5-6 طرح با سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومان و 30 میلیون یورو اجرا کند.

    جعفری اظهار داشت: امیدواریم مسئولان استان موانع پیش روی فعال سازی معدن تاش به عنوان یک پتانسیل ارزشمند و استراتژیک و نیز امکان صدور پروانه اکتشاف برای محدوده های یاد شده را فراهم کنند تا علاوه بر انتفاع اقتصادی منطقه از این معدن، مواد اولیه صنعت آلومینیوم کشور نیز تامین شود.

    وی ادامه داد: ایمیدرو همان گونه که پیشتر طی نامه ای اعلام کرده، غیر از محدوده های بوکسیتی، اصراری بر در اختیار گرفتن سایر محدوده ها ندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می تواند آنها را از طریق مزایده قانونی واگذار کند.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به معدن پتاس ترود در جنوب شاهرود، تصریح کرد: با هماهنگی مسئولان منطقه، باید تلاش کنیم دغدغه های موجود در زمینه تامین زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذار را رفع کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر