پایان توقف ۱۳ ساله آلکوا

عصر معدن- شرکت آلکوا یکی از تولیدکنندگان برتر آلومینیوم در استرالیا اعلام کرده است که عملیات تولیدی خود را در ویکتوریا طی نیمه سوم سال ۲۰۲۲ پس از ۱۳ سال توقف از سر می گیرد.;

پایان توقف ۱۳ ساله آلکوا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از معدن24، به گفته مسئولان، این واحد که از سال 2009 با توقف عملیاتی مواجه شده بود پس از سال ها با ظرفیت تولیدی 35 هزار تنی به چرخه تولید باز خواهد گشت. شرکت آلکوا با ظرفیت تولید 197 هزار تنی سالانه از زیر مجموعه های پورتلند آلومینیوم بوده که مجموعا 358 هزار تن تولید سالانه دارد.

    با از سرگیری عملیات در زمان ذکر شده، آلکوا با ظرفیت 95 درصدی تولیدی خود شروع به کار خواهد کرد که مجموعا به 185 هزار تن سالانه در ابتدا خواهد رسید.

    این شرکت که مالکیت آن متعلق به آلکوا کرپ و آلومینیوم استرالیا بوده و این شرکت ها مجموعا سهامدار 55 درصد از پورتلند آلومینیوم می باشد و مابقی آن هر کدام به اندازه یکسان 22.5 درصدی به نامینیز و ماروبنی متعلق است.

    همچنین آلکوا قبلا اعلام کرده که عملیات تولیدی خود را در آلومار برزیل در نیمه دوم سال 2022 شروع خواهد کرد که از سال 2015 متوقف شده بود.

    گفتنی ست بهای هر تن آلومینیوم در سال جاری میلادی شتاب داشته و به تراز تاریخی خود که در سال 2008 و نرخ 3229 دلاری رخ داده بود، هجوم برده که ناشی از نگرانی های مرتبط با عرضه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر