مشاور اقتصادی کاخ سفید:

آمریکا به دنبال نتیجه سریع از مذاکرات جدید است

عصر معدن- مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ خواهان مشاهده نتایج کوتاه مدت از مذاکرات تجاری آمریکا و چین در سپتامبر و اکتبر است اما وی نمی‌تواند نتیجه مذاکرات را پیش بینی کند.;

آمریکا به دنبال نتیجه سریع از مذاکرات جدید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، لری کودلاو در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی و تلویزیون بلومبرگ تایید کرد که مذاکره‌کنندگان تجاری آمریکا و چین در اوایل اکتبر دیدار خواهند کرد اما در ادامه افزود: تاریخ این دیدار هنوز مشخص نشده است.

    برنامه‌ها برای نخستین دیدار حضوری مقامات آمریکا و چین از اواخر ژوییه در مکالمه تلفنی روز پنج شنبه میان لیو هی، معاون نخست وزیر و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا تعیین شد. مقامات تجاری رده پایین دو کشور قرار است اواسط سپتامبر دیدار کنند.

    جنگ تجاری 14 ماهه آمریکا و چین از ماه مه پس از این که چین از وعده قبلی خود برای تغییر قانون و بهبود حمایت از مالکیت معنوی عقب نشینی کرد و در نتیجه مذاکرات به بن بست رسید، به شدت تشدید شده است.

    از آن زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تعرفه روی واردات 200 میلیارد دلار واردات کالای چینی را افزایش داده و تعرفه‌های جدید روی باقی مانده واردات کالاهای چینی وضع کرده است.

    کودلاو به تلویزیون بلومبرگ گفت: درباره این که آیا مذاکرات سپتامبر یا اکتبر باعث به تاخیر افتادن افزایش برنامه‌ریزی شده تعرفه‌ها روی 250 میلیارد دلار کالای چینی از 25 به 30 درصد می‌شود گمانه زنی نخواهد کرد.

    وی گفت: تیم ما برمی‌گردد و از نقطه‌ای که ماه مه مذاکرات متوقف شد ادامه می‌دهد. ترامپ این تمایل را نشان داده که از تعرفه‌ها به عنوان بخشی از فرآیند مذاکرات استفاده کند. ما می‌خواهیم نتایج را مشاهده کنیم و تمایل داریم نتایج را در کوتاه مدت مشاهده کنیم. هنگامی که نتیجه‌ای نبینیم، اقدامات بیشتری در پیش خواهیم گرفت. از سوی دیگر اگر نتایج حاصل از دیدارهای آینده را مشاهده کنیم، در این صورت پیشرفت حاصل خواهد شد.

    مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: هیچ پیش شرطی برای مذاکرات اکتبر وجود ندارد.

    بر اساس گزارش رویترز، ترامپ پس از آن در توییتر نوشت: چین از لحاظ اقتصادی از تعرفه‌های آمریکا آسیب دیده است و دور جدید مذاکرات مثبت بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر