حساسیت طلا نسبت به امریکا

عصر معدن- قیمت طلا روز دوشنبه بدنبال افت ارزش دلار آمریکا، به بالاترین قیمت در یک هفته اخیر صعود کرد.;

حساسیت طلا نسبت به امریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، 0.3 درصد رشد کرد و به 1318.46 دلار رسید.
    هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در بازار آمریکا، 0.3 درصد افزایش یافت و به 1319.10 دلار رسید.
    به گفته دومینیک اشنایدر از شرکت "یو بی اس ولث منیجمنت"، دلار اندکی تحت فشار منفی قرار گرفته است. دلار همچنان اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا دیده می شود.
    شاخص دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب، از بالاترین رکورد امسال فاصله گرفت که تا حدودی تحت تاثیر آمار اشتغال ماهانه نه چندان مطلوب آمریکا بود.
    قیمت طلا مانند ین ژاپن از ابهامات سیاسی که بازارها را احاطه کرده، حمایت یافته است. همچنین این حقیقت که مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، نتیجه ای دربر نداشته است، ممکن است از رشد قیمت طلا حمایت کند.
    به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، پایین آمدن انتظارات درباره تسریع روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا نیز به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرده است.
    بر اساس گزارش رویترز، طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت سرمایه گذاری در طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 16.56 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.3 درصد صعود کرد و 917.60 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و در 976.50 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر