ریاست اتحادیه آهن و فولاد و اتاق اصناف تهران:

تمام مقاطع فولادی از تولیدات داخل است

عصر معدن- ریاست اتحادیه آهن و فولاد و اتاق اصناف تهران گفت: در تمام مقاطع فولادی از تولیدات داخل کشور استفاده می کنیم.;

تمام مقاطع فولادی از تولیدات داخل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه آهن و فولاد و اتاق اصناف تهران با بیان اینکه بر اساس آمار و گزارش‌ها جزء ده کشور تولیدکننده فولاد در دنیا هستیم، گفت: از نظر کارکرد و اهمیت جزء کشورهای اصلی در این حوزه هستیم و در تولید فولاد نقش قابل توجهی داریم.

    وی افزود: عمده مصارف فولاد در کشور تولید و در تمام مقاطع مختلف فولادی از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

    آماده صادرات محصولات فولادی هستیم

    رییس اتحادیه آهن و فولاد و اتاق اصناف تهران،خاطرنشان کرد:علاوه بر اینکه می‌توانیم مصارف داخل را تامین کنیم برای مازاد تولید هم آماده صادرات به کشورهای دیگر هستیم.

    رستگار ادامه داد: برخی از مواد اولیه است که گرچه درصد خیلی کمی از مصرف مورد نیاز ما را تشکیل می‌دهد اما تولید این کالا مقرون به صرفه نیست و مصرف پائینی دارد که تولید آن در کشور توجیهی هم ندارد از اینرو این دسته از مواد را وارد می‌کنیم که در تمام دنیا هم کاملا مرسوم است.

    وی تاکید کرد: با توجه به نیاز داخلی این قبیل محصولات، ارز مورد نیاز واردات تامین می شود، گرچه کماکان برخی از همکاران در این زمینه دچار مشکل هستند که برای رفع این مشکل اقداماتی در دست اقدام است.

    شایان ذکر است؛ ایران با تولید 45 میلیون تن فولاد سالانه افق تولید 55  میلیون تن را در سال  1404 برای خود ترسیم کرده است که با توجه به قابلیت‌های تولید فولاد در کشور این هدف نه تنها دسترس پذیر است که آنطور که کارشناسان پیش بینی می‌کنند می‌توانیم از این مقدار نیز فراتر رویم.

    در آن صورت می‌توانیم بیشتر به صادرات و ارزآوری به کشور از طریق صنعت فولاد بیاندشیم و بازارهای منطقه را در دست بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر