جدیدترین گزارش مرکز مطالعات بین المللی مس منتشر شد

رشد ۳.۷ درصدی ظرفیت معادن مس تا سال ۲۰۲۳ /چین ۷۵درصد از ظرفیت جهانی ذوب مس را تصاحب می‌کند

عصر معدن- بنابر جدیدترین گزارش مرکز مطالعات بین المللی مس تا سال ۲۰۲۳ میلادی ظرفیت معادن مس جهان به طور متوسط ۳.۷ درصد در سال افزایش می یابد. چین با برنامه های توسعه ای، قصد تصاحب ۷۵درصد از ظرفیت جهانی را دارد.;

رشد ۳.۷ درصدی ظرفیت معادن مس تا سال ۲۰۲۳ /چین ۷۵درصد از ظرفیت جهانی ذوب مس را تصاحب می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مرکز مطالعات بین المللی مس در جدیدترین گزارش خود به پیش بینی چشم انداز معادن مس جهان تا سال 2023 میلادی پرداخته و میانگین رشد سالانه ظرفیت معادن جهان را 3.7 درصد اعلام کرده است.

    مرکز مطالعات بین المللی مس گزارش داد: پروژه ها و برنامه های توسعه ای منجر به رشد 5 درصدی ظرفیت تولید معادن در سال های 2021 تا 2023 می شود در حالی که طی سال های 2019 و 2020 این میزان 1.5 درصد کمتر خواهد بود.

    همچنین حدود 85 درصد از رشد ظرفیت معادن جهان در بازه زمانی سال های 2021 تا2023 میلادی خواهد بود و کنسانتره مس 90 درصد از مجموع رشد ظرفیت معادن جهان را شامل می شود.

    در مجموع38 درصد از رشد ظرفیت معادن جهان مربوط به پروژه های جدید و توسعه معادن فعلی، 48 درصد مربوط به معادن در حال توسعه و 14 درصد مربوط به پروژه هایی است که در حال امکان سنجی هستند.

    چین پیشتاز رشد ظرفیت تصفیه مس جهان در سال 2023

    ظرفیت تصفیه مس جهان تا سال 2023 میلادی با میانگین سالانه 2.5 درصد رشد خواهد کرد. چین بزرگترین رشد ظرفیت تصفیه مس را خواهد داشت و پس از آن جهموری دموکراتیک کنگو و پرو به ترتیب رتبه های دوم و سوم جهان را به خود اختصاص می دهند.

    همچنین انتظار می رود تا سال 2023 میلادی ظرفیت کارخانه های ذوب مس به طور میانگین 3.5 درصد در سال رشد کند.

    چین با روند کندتر به افزایش ظرفیت کارخانه های ذوب خود ادامه خواهد داد و تا سال 2023 میلادی 40 درصد دیگر رشد کرده و حدود 75 درصد از رشد ظرفیت ذوب جهانی مس را به خود اختصاص می دهد.

    غیر از چین، تا سال 2023 میلادی ساخت کارخانه های جدید ذوب مس در شیلی، جمهوری دموکراتیک کنگو، هند، اندونزی، ایران و مغولستان برنامه ریزی شده است. همچنین طرح های توسعه ای در فنلاند، ایران، لهستان، روسیه و سوئد انجام خواهد شد.

    میزان استفاده از تکنولوژی چین در کارخانه های ذوب طی 10 سال گذشته از 2 درصد به 10 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر