ترامپ، تعرفه‌های چین را ۲برابر می‌کند

عصر معدن- بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به دلیل شکایت و تقاضای برخی شرکت‌ها، دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده در روز جمعه اعلام کرد در جلساتی که برای وضع تعرفه محصولات چین برگزار می شود تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری را دوبرابر خواهد کرد.;

ترامپ، تعرفه‌های چین را ۲برابر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» جلسات دادرسی 20تا24 اوت و همچنین در 27 اوت، از 9:30 صبح تا 6 بعدازظهر EDT (1330-2200 GMT)، USTR برگزار خواهد شد و آژانس فهرستی از 359 نفر را که این تقاضا را داشته اند، منتشر می کند. در واقع این اقدام به نمایندگی از طیف گسترده‌ای از شرکت‌های آمریکایی که کالاهای تولید شده از لوازم ساختمانی خانگی به محصولات فن‌آوری، دوچرخه و پوشاک را تولید می‌کنند انجام خواهد شد.
    آنها اغلب شرکت‌هایی هستند که شکایاتی در رابطه با هزینه‌های بالاتر ثبت کرده‌اند.

    گفتنی است که رییس جمهور دونالد ترامپ، با تعرفه 25درصدی، 200 میلیارد دلار از واردات چین را تهدید کرده است، این در حالی است که چین نیز در اقدام تلافی جویانه تعرفه را برای حدود 50میلیارد دلار از محصولات ایالات متحده افزایش داده است.
    در آخرین لیست ایالات متحده، چینی ها برای محصولات مصرفی سخت 34 میلیارد دلار تعرفه وضع کرده و 16 میلیارد دلار نیز برای محصولات نیمه هادی و دیگر کالاها قرار داده که تمامی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
    این فهرست شامل طیف گسترده‌ای از کالاهای مصرفی از جمله لاستیک ماشین، مبلمان، روشنایی و محصولات چوبی، چمدان، سگ و گربه، دستکش‌های بیسبال و دوچرخه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر