با وجود تشدید تنش‌ها؛

واردات کنسانتره مس چین از آمریکا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسید

عصر معدن- براساس داده‌های اداره کل گمرک چین، واردات کنسانتره مس توسط این کشور از آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۸ رسیده است.;

واردات کنسانتره مس چین از آمریکا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایبِنا، چین به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ مس، ماه گذشته 30 هزار و 734 تن کنسانتره مس از آمریکا وارد کرده است. این رقم 4.68 درصد از مجموع 656 هزار و 483 تن مس وارداتی در ماه ژوئن را تشکیل می‌دهد.

    تنش‌های فزآینده چین و آمریکا از اواخر سال 2018، وادرات کنسانتره مس را از آمریکا به چین تحت فشار قرار داد اما شرکت‌های چینی از ماه مارس این اجازه را پیدا کردند تا برای معافیت از تعرفه‌ها تقاضا دهند و این در حالی است که دست کم دو محموله کنسانتره مس از آمریکا در اواسط  ژوئن به این کشور وارد شده است.

    اما تنش‌ها مابین این دو اقتصاد بزرگ جهان بار دیگر تشدید شد و هر کدام پاندمی کووید-19 را به گردن دیگری انداخت و هفته جاری چین در واکنش به بسته شدن کنسولگری این کشور در هیوستون آمریکا، اقدامی تلافی جویانه انجام داد.

    به طور دقیق مشخص نیست که محموله‌های کنسانتره مس وارداتی در ژوئن را چه کسی خریداری کرده، اما داده‌های اداره گمرک نشان می‌دهد که محموله‌ها به دو استان ژیجیانگ و فوجیان منتقل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر