اعلام مخالف نوردکاران با قیمت گذاری دستوری؛

قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی مردود است

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران ایران عنوان کرد: همه نوردکاران در ایران برخلاف آنچه برخی شائبه ها ایجاد شده، مخالف مساله قیمت گذاری دستوری در زنجیره فولاد هستند.;

قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی مردود است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از اخبار فولاد، کریم رحیمی عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران ایران درباره توافق مجلس و دولت بر سر ساماندهی بازار فولاد گفت: همه نوردکاران در ایران برخلاف آنچه برخی شائبه ها ایجاد شده، مخالف مساله قیمت گذاری دستوری در زنجیره فولاد هستند.

    وی افزود: چالش‌های زنجیره فولاد با تامین مواد اولیه مورد نیاز نوردکاران در قالب عرضه مکفی شمش فولادی در بورس کالا قابل حل است.

    به گفته رحیمی، انجمن نوردکاران فولادی ایران تاکید دارد که عرضه و تقاضا باید متعادل شود و از دید این انجمن اساسا مساله ای به نام دستوری بودن قیمت ها مردود است. به نظر می رسد از دید نوردکاران فولادی اگر میزان عرضه شمش فولادی به عنوان ماده اولیه بخش پایین دستی زنجیره فولادی به صورت مکفی در بورس کالا انجام شود، چالش های زنجیره فولاد رفع می شود. فعالان نوردی کشور در یک بسته به دولت پیشنهاد داده اند اگر عرضه شمش فولادی در بورس کالا به اندازه مورد نیاز نوردکاران صورت بگیرد چه بسا تمامی حاشیه‌های شکل گرفته در بازار محصولات فولادی رنگ می بازد و التهاب قیمت ها هم از بین می رود.

    رحیمی تصریح کرد: درحالی که 95 درصد هزینه نهایی یک محصول در شرکت های نوردی به قیمت شمش فولادی بستگی دارد، اجحاف و غیرمنطقی بودن قیمت های شمش فولادی در بازار باعث بهم خوردن تعادل در زنجیره فولاد می شود و افزایش قیمت برای محصول نهایی را در پی دارد که بیشترین فشار را روی مصرف کننده نهایی وارد می آورد.
    مدیر عامل شرکت فولاد ناب تبریز توصیه کرد دولت و مجلس در بسته سیاست گذاری مشترک بهتر است با رصدکردن واقعیات زنجیره فولاد، با اعمال مکانیزم های تعادل بخشی در بخش بالادستی و پایین دستی زمینه آرامش به بازار محصولات فولادی را تامین کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر