بیانیه شرکت " باریک" برای سهام

عصر معدن- شرکت طلای "باریک" کانادا در روز جمعه اعلام کرد: مزایده تمام سهام برای شرکت معدنکاری Newmont رقیب آمریکایی در نظر گرفته شده است. معامله‌ای که باعث ایجاد یک مونولیت در بخش طلای جهانی می‌شود و به احتمال زیاد هم ترازهای کوچک‌تر را وادار به خرید یکدیگر می‌کند.;

بیانیه شرکت " باریک" برای سهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» شرکت "باریک" که هم اکنون بزرگترین معدنچی طلا در جهان است، گفت برای پیشنهاد مورد نظر خود هیچ حق بیمه ای به سهامداران Newmont ارائه نکرده و تاکنون هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
    Newmont در روز جمعه گفت: از بیانیه "باریک" آگاه بود، اما علاقه و انگیزه رقیبش را نمی‌دیده است.
    سهام Newmont نیز روز سه‌شنبه 3درصد کاهش یافت و به 36.48دلار در معاملات نیویورک رسید. باریک در بورس اوراق بهادار تورنتو 2.4درصد کاهش داشت و  به 17.13دلار کانادا رسید.
    در سال‌های اخیر، معامله گران در بخش طلا سهم مهمی داشته اند، زیرا شرکت‌ها بر کاهش هزینه‌ها از جمله انتقاد سرمایه‌گذاران بر مدیریت ناکافی سرمایه ها متمرکز بودند.
    در این میان خرید 6.1 میلیارد دلاری منابع Randgold رقیب در ماه گذشته باعث ایجاد موج تازه‌ای از معاملات شد و Newmont پس از آن به زودی با یک پیشنهاد 10میلیارد دلاری برای خرید رقیب کوچک‌تر Goldcorp به وجود آمد، در صورتی که این ترکیب به عنوان یک چهارم نهایی برنامه‌ریزی‌شده پایان یابد، تبدیل به یک معدن طلای برتر جهان خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر