فلز سرخ تحت تاثیر اعتصاب‌های کارگری قرار گرفت

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی در هفته گذشته روندی نزولی داشت.;

فلز سرخ تحت تاثیر اعتصاب‌های کارگری قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: قیمت فلز بنیادین مس از  5951.00 دلار به ازاء هر تن در تاریخ 21 ماه ژانویه سال 2019 میلادی، به قیمت 5901.00 دلار به ازاء هر تن در تاریخ 25ماه ژانویه سال  میلادی جاری، رسید.

    عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهم ترین آن به شرح زیر است.
    در هفته معاملاتی گذشته براساس گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش نگرانی ها در مورد رشد کند اقتصادی جهان و امیدواری به توقف افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، موجب بروز چشم‌اندازی منفی در بین معامله‌گران و سفته‌بازان بین المللی شد. همین امر نیز موجب کاهش رویکرد سرمایه‌گذاران جهانی به خرید فلزات بنیادین مانند مس در هفته قبل شد که به دنبال آن قیمت این فلز بنیادین در بازارهای جهانی با کاهش همراه گردید. همچنین در هفته معاملاتی قبل بنا به گزارش سایت Kitco، براساس جدیدترین آمار منتشر شده از کشور چین، میزان تولید مس تصفیه شده این کشوردر ماه دسامبر سال 2018 میلادی، با 4.5 درصد رشد نسبت به همین ماه در سال قبل به 839 هزار تن رسید و کل میزان تولید  مس تصفیه شده چین در سال 2018 میلادی نیز با 8 درصد رشد نسبت به سال 2017 میلادی به 9.03 میلیون تن رسید. از این رو به دنبال انتشار این گزارش، و بروز ترس در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین المللی از افزایش میزان عرضه مس در بازارهای جهانی، قیمت این فلز بنیادین در هفته معاملاتی گذشته روندی نزولی یافت

     تحلیل تکنیکال:
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است که این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی نزولی داشت و در هفته بعد با احتمال زیادی دارای روندی صعودی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس بخواهد روندی افزایشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود که 6000 دلار به ازاء هر متریک تن است، احتمالا تا مقاومت قیمتی 6200 دلار به ازاء هر متریک تن نیز افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت چنانچه مس روندی نزولی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین ساپورت مهم خود یعنی 5900 دلار به ازاء هر تن، احتمال این که قیمت مس، تا سطح قیمتی حمایتی  5700 دلار به ازاء هر متریک تن نزول یابد، وجود دارد.

    اتفاقات فوق در حالی است که علاوه بر موارد فوق، عوامل مهمی مانند میزان رشد GDP کشورهای بزرگ جهان نظیر آمریکا، چین و منطقه یورو، بروز بلایای طبیعی، مسئله تنش های سیاسی در بین کشورهای جهان مانند آمریکا و چین، همچنین سیاستهای تورم‌زدایی چین، سیاست های فدرال رزرو آمریکا در تثبیت یا عدم تثبیت نرخ بهره بانکی، اقدامات سایر بانک های مرکزی دنیا، نگرانی‌های ناشی از افزایش نرخ تورم جهانی و اتفاقاتی نظیر بروز اعتصابات کارگری در معادن مهم مس دنیا خصوصاً معادن مس کشور شیلی و به بهره برداری رسیدن معادن مس جدید در تعیین روند آینده فلز بنیادین مس در بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر