مدیر HSEE ایمیدرو خبر داد:

دستگاه "شبیه ساز رانندگی در معادن" در دست ساخت

عصر معدن- مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو گفت: مهمترین برنامه و هدف مدیریت بهداشت،‌ ایمنی، محیط زیست و انرژی(‌ HSEE) ایمیدرو در سال جاری، ارتقای سطح عملکرد HSEE در واحدهای تابعه است. ولدخانی در عین حال خبر داد که دستگاه شبیه ساز رانندگی در معادن در حال ساخت است.;

دستگاه "شبیه ساز رانندگی در معادن" در دست ساخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر ولدخانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور و تاثیر آن بر عملکرد فعالیت های معدنی و صنایع معدنی، این مدیریت با تدوین برنامه های HSEE در نظر دارد ضمن حفظ شرایط، سلامت کار و محیط، نسبت به ارتقای آن اقدام کند.

    وی ادامه داد: حوادث ترافیکی، سهم بالایی از حوادث معدنی را شامل می شود و از این رو برای ارتقای سطح فنی و مهارت رانندگان کامیون های دامپتراک، ساخت و بومی سازی دستگاه شبیه ساز رانندگی با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای نخستین بار در کشور در حال اجرا است.

    مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو بیان داشت: مقرر شده با همکاری بخش خصوصی و ایمیدرو، 2 دستگاه شبیه ساز رانندگی دامپتراک طراحی و ساخته شود. وی ادامه داد: با نصب و به کارگیری این تجهیزات در دو منطقه عمده معدنی کشور، شاهد کاهش حوادث ترافیکی خواهیم بود.

    ایمن سازی معادن زغال‌سنگ

    ولدخانی با اشاره به سهم بالای حوادث در معادن زغال سنگ کشور به دلیل نوع خطرات کار بیان داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طی دو سال گذشته، برای ایمن سازی معادن زغال سنگ، اقدام به خرید تجهیزات ایمنی معادن زغال سنگ کرد.

    وی ادامه داد: بخش نخست این تجهیزات، وارد کشور شده و طی سال جاری، معادن زغال سنگ تحت پوشش ایمیدرو به تجهیزات خریداری شده تجهیز خواهند شد.

    استقرار و پیاده سازی نظام مدیریت انرژی

    مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان از سال گذشته برنامه تدوین و تهیه الگو، نظام نامه و دستورالعمل مدیریت انرژی در واحدهای معدنی و صنایع معدنی را در دستور کار خود قرار داد، گفت: با نهایی شدن این برنامه و اجرای آن، سازمان می تواند مدیریت عملکرد انرژی را در واحدهای تابعه خود پیاده سازی و اجرا کند.

    وی ادامه داد: این برنامه در سال جاری، نهایی و به همه واحدها ابلاغ خواهد شد. از دیگر برنامه های امسال این مدیریت، اجرای سومین برنامه ممیزی عملکرد HSEE با هدف ارتقای این حوزه در واحدهای تابعه ایمیدرو، اجرای برنامه های پایش و بررسی واکنش در شرایط اضطراری و ارتقای سطح عملکرد محیط زیست واحدهای تابعه به منظور کاهش تعداد واحدهای آلاینده است.

    استقرار و پیاده سازی نظام مدیریت سبز

    ولدخانی بیان داشت: اجرای برنامه پیاده سازی و استقرار نظام مدیریت سبز در واحدهای تابعه از نیمه دوم سال 97 در دستور کار قرار گرفت و موارد مرتبط در برنامه ممیزی عملکرد HSEE سال جاری پایش شد.

    وی ادامه داد: افزایش 30 درصدی سرمایه گذاری در مدیریت پسماند از جمله این اقدامات بود. به طوری که میزان هزینه انجام شده در این بخش، از حدود 6 میلیارد ریال طی سال 96 به 8 میلیارد ریال در سال 97 افزایش یافت.

    مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو خاطر نشان کرد: برنامه ویژه ارزیابی، تحلیل و ارایه مدل مدیریت پسماند در فعالیت های واحدهای تابعه سازمان، با همکاری دانشگاه های کشور در دست اقدام است.

    وی افزود: مراکز و سازمان های مردم نهاد معدنی، نقش مهمی در افزایش سطح عملکرد HSEE در بخش معدن و صنایع معدنی دارند و از این رو، طی جلسات برگزار شده با این نهادها و با هماهنگی مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، مقرر شده از توان علمی و فنی آنها در سال جاری استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر