رییس انجمن فولاد ایران:

تحریم و نرخ ارز بومى سازى را مهم کرده است

عصر معدن- رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در مراسم رونمایی از سامانه جامع بومى سازى زنجیره آهن و فولاد ایران بیان کرد: با افزایش تحریم ها و نرخ ارز بومى سازى اهمیت بیشترى پیدا کرد.;

تحریم و نرخ ارز بومى سازى را مهم کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، بهرام سبحانى اظهار کرد: بومى سازى و تامین نیاز واحدهاى زنجیره فولاد یک بحث جدى است. واحدها به صورت جزیره اى در این زمینه فعالیت هایی داشته اند اما این اطلاعات به صورت جامع جمع آورى نشده بود.

    وى ادامه داد: بحث تحریم و نرخ ارز اهمیت ساخت داخل را افزایش داد.با این نگاه در انجمن برخى اهداف را مشخص کردیم که یکى از آنها برگزارى جشنواره فولاد در سال گذشته بود.

    سبحانى افزود: ٢٣ دی ماه دومین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.

    به گفته وى، در این راستا سیستمى را طراحى کردیم که واحدها نیازهاى خود را در آن ثبت کنند و همچنین واحدهاى سازنده اقدامات خود را اطلاع رسانى کنند.

    سبحانى ادامه داد: یک شرکت معتبر را براى طراحى این سیستم بکار گرفتیم و این سیستم طراحى شد و امروز باید این سیستم بارگذارى شود تا نیازها تامین شود.

    رییس انجمن فولاد تصریح کرد: انجمن فولاد همچنین به عنوان متولی صندوق نوآورى و شکوفایی زنجیره فولاد انتخاب شد تا بتواند منابع مالى و تسهیلات را در اختیار استارتاپ ها قرار داده و به خودکفایی دست پیدا کنیم.

    سبحانى بیان کرد:اقدامى دیگر در اتاق بازرگانى در حال انجام است تا واحدها از نظر کیفیت و استاندارد به رتبه هاى جهانى دست پیدا کنند و شرکت ها بتوانند در مناقصه هاى بین المللى شرکت کنند. این سیستم می تواند با این سامانه همراه شود و در کنار آن باشد.

    وى افزود: امیدواریم این سامانه مورد استفاده فعالان زنجیره قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر