بازار مثبت، این هفته در انتظار شرکت‌های معدنی و فلزی

عصر معدن- تحلیلگر بازار سرمایه رشد شرکت‌های معدنی و فلزی را در هفته پیش رو پیش بینی کرد.;

بازار مثبت، این هفته در انتظار شرکت‌های معدنی و فلزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    حامد مددی در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره شرایط بازار در بخش معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: برخی فاکتورهای بنیادی در وضعیت این هفته بازار تاثیرگذار بود؛ به این شکل که کاهش قیمت های جهانی منجر به افزایش عرضه در بازارهای جهانی شد و این موضوع توانست قیمت ها را کاهش دهد.
    وی اضافه کرد: کاهش صادرات شرکت‌های صادرات محور در حوزه معدن و محصولات پتروشیمی توانست نگرانی هایی را ایجاد کند که ممکن است این شرکت ها به دلیل تحریم ها با کاهش صادرات و فروش محصولات مواجه شوند. البته براساس گزارش های منتشر شده از عملکرد آبان ماه شرکت ها، این نگرانی تا حدودی برطرف شده است.
    به گفته مددی، پیش بینی ها در حوزه قیمت های جهانی و شرکت های معدنی و فلزاتی حاکی از آن است که با توجه به نزدیک شدن به گزارش های 9 ماهه، فاز اصلاح این شرکت ها به پایان برسد، زیرا این شرکت ها به طور عمومی در 2 ماه اخیر تا حدود 30درصد کاهش قیمت در سهام های خود را پس رشد بسیار خوبی که در قیمت ها تجربه کردند، شاهد بودند.
    تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می رسد این شرکت ها گزارش 9 ماهه خوبی داشته باشند و مجددا در هفته آینده شاهد رشد در شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی باشیم. البته این رشد به آرامی صورت خواهد گرفت همچنین میزان این رشد ممکن است مانند دفعه های گذشته نباشد زیرا قیمت دلار هم کاهشی شده است.
    وی ادامه داد: ممکن است قیمت دلار در سامانه نیما نیز کاهشی باشد.
    مددی تاکید کرد: این رشد بدون شک به اندازه رشد به وجود آمده در تابستان نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر