سرقینى:

تولید ٥٥ میلیون تن فولاد قطعى است

عصر معدن- معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار انجمن جهانى فولاد نشان می دهد ایران با ٤٧ درصد رشد در سه ماهه اول ٢۰١٨ بالاترین رشد را به خود اختصاص داده است.;

تولید ٥٥ میلیون تن فولاد قطعى است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» جعفر سرقینی با بیان این مطلب در ادامه گفت: باید با تلاش فراوان، رقبا را شناسایى کرد. حال اگر ما نگاهی به میزان تولید فولاد در منطقه بیاندازیم می بینیم که تولید دو کشور عربستان و قطر قابل مقایسه نیست و آنها رشد منفی در سه ماهه داشتند اما در مقابل آنها مصر رشد مثبت داشت.
    وی ادامه داد: مى‌توان سیاست هاى دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت  را نقد کرد، حتى در این اواخر  می بینیم مصوبات مجلس را هم نقد مى کنند.
    سرقینی در ادامه سخنانش افزود: تراز تجارى معدن و صنایع معدنى در سال ٩١ منهاى ١میلیارد بود. اما در سال ٩٦ با مثبت کردن این تراز، صادرات را نیز مثبت کردیم. طی ٤ سال گذشته ٨۰ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد اضافه شده و امروز حدود ٢۰۰ میلیون تن ظرفیت موجود است.
    معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تولید ٥٥ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز در نظر گرفته شده که خیلى از آن فاصله نداریم. یکی از اهداف چشم انداز که محقق شدن آن حتمی است، تولید فولاد خواهد بود.
    وی ادامه داد: اکنون ما به تولید ٤٥ میلیون تن بسیار نزدیک هستیم و با اجرا و بهره برداری از طرح فولاد چابهار به ٥٥ میلیون تن خواهیم رسید.

    سرقینی به بحث اکتشافات معدنی اشاره کرد و گفت: ما در ایران در بحث اکتشافات عقب هستیم، اما ٢ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن اکتشاف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر