معاون تکنولوژی فولاد هرمزگان:

نیازمند فولادهای پیشرفته هستیم

عصر معدن- معاون تکنولوژی فولاد هرمزگان اظهار کرد: در دو دهه آینده رشد تقاضا شیب کمتری دارد و از ۲۰۴۰ به بعد روند ثابتی پیدا می‌کند .;

نیازمند فولادهای پیشرفته هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، علیرضا کاظمی در کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد بیان کرد:  ما به فولاد پیشرفته تری نیاز خواهیم داشت و فرآیند صنعتی به سمت فرایند دوست دار محیط زیست می رود.

    به گفته وی،در صنعت خودرو نیز در آینده نزدیک میزان مصرف کاهش خواهد یافت.

    کاظمی همچنین تصریح کرد: در دنیا 3500 گرید فولادی داریم که 20 سال پیش 75 درصد آنها وجود نداشتند و در آینده هم این اتفاق تکرار می شود.

    معاون تکنولوژی فولاد هرمزگان  اضافه کرد: فولادهای دارای استحکام بالا ، فولاد با مقاومت بالا در برابر خوردگی و فولاد با راندمان بالا  نیاز صنایع مصرف کننده به محصولات فولادی هستند.

    وی اظهار کرد: در صنعت خودرو نیازها تغییر می‌کند و آزمون سختگیرانه ای دارند به عنوان مثال در برخی اتومبیل های شرکت ولو از فولاد استحکام بالا بیشتر استفاده می شود.

    کاظمی تاکید کرد: در همین رابطه شاهد کاهش وزن در خودرو ها طی ساله ای گذشته هستیم.

    وی افزود: در حوزه دریایی هم فولادهای پیشرفته استفاده می شود یعنی ورق های فوق ضخیم و استحکام بالا نیاز است.

    کاظمی با اشاره به اکتشافات دریایی بیان کرد: در انرژی نیز توسعه و اکتشاف نفت و گاز به سمت اعماق دریا می رود و نیاز به فولادهای پیشرفته نیاز است که قابلیت شکل پذیری و مقاوم در برابر دما و ...  داشته باشند.

    به گفته وی، در سال 2018 میزان انرژی با توربین 20 گیگا بات بوده که تا سال 2030، 4 برابر می شود.

     

    کاظمی همچنین با اشاره به موضوع کاهش آلایندگی اظهار کرد: میزان دی اکسید کربن حاصل از تولید باید تا 55 درصد کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر