کاهش تولید آلومینیوم جهان همزمان با کندی رشد چین

عصر معدن- گزارش موسسه بین‌المللی آلومینیوم نشان می دهد تولید آلومینیوم جهان در نیمه اول سال میلادی جاری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده‌است.;

کاهش تولید آلومینیوم جهان همزمان با کندی رشد چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، مسلما این خبر خوبی نیست اما تولید جهانی از زمان بحران مالی سال 2009 کاهش سالانه را تجربه نکرده است.

    تولید کمتر در غرب به دلیل اختلالات موقتی در دو تولیدکننده بزرگ در آلبراس برزیل و بیکانکور کانادا بوده است. در حالی که هر دو تولیدکننده در فرآینده ازسرگیری مجدد ظرفیت هستند، یک کارخانه اروپایی دیگر به دلیل قیمت پایین زمین خورد.

    آنچه که به فضای بازار لطمه قابل توجهی زده، کندی رشد اقتصادی چین بوده است که نبض تولید جهانی آلومینیوم را در دست دارد.

    طبق آمار موسسه بین‌المللی آلومینیوم، تولید چین در ژوئن 3.1 درصد و در شش ماه نخست امسال 0.4 درصد کاهش پیدا کرد. ممکن است اختلالات پیش آمده تا پایان سال برطرف شود اما موضوع مهم‌تر این است که حرکت ماشین تولید آلومینیوم چین بالاخره آهسته شده است. این امر مانع از ادامه رشد صادرات چین نشده اما مشکل اصلی، تقاضا و نه عرضه است.

    تولید آلومینیوم در خارج از چین طی نیمه اول سال 2019 به میزان 0.6 درصد افت کرد که تا حدودی منعکس کننده کاهش تولید در آلبراس برزیل و بیکانکور کانادا بود.

    بر اساس گزارش رویترز، آلبراس که ظرفیت تولید سالانه 450 هزار تن آلومینیوم را دارد از آوریل سال گذشته به دلیل کاهش تولید در پالایشگاه آلومینای آلونورته به ظرفیت مشابه، با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کند. شرکت هیدروی نروژ که هر دو کارخانه را دارد پس از حل اختلافات محیط زیستی با مقامات برزیل، در حال بازگرداندن تولید این دو کارخانه به ظرفیت کامل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر