طلا گران می شود

عصر معدن- در نظرسنجی کیتکونیوز کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران به رشد قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.;

طلا گران می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، تحلیلگران در این نظرسنجی به اظهارات سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا و همچنین نگرانیهای سیاسی مانند تعطیلی دولت آمریکا به عنوان دلایلشان پیش‌بینی خود اشاره کردند.
    طلا از مواضع منفی بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره اندکی حمایت یافته است. بازارها روی احتمال کاهش نرخ‌های بهره به جای افزایش آنها در سال میلادی جاری حساب می‌کنند. گزارش نشست سیاست پولی دسامبر بانک مرکزی آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که سیاست‌گذاران آمریکایی ممکن است در خصوص افزایش آتی نرخ‌های بهره صبوری بیشتری داشته باشند و معدودی از آنها نیز از افزایش نرخ‌های بهره در آن ماه حمایت نکرده بودند.
    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 15 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 73 درصد افزایش قیمت طلا و 2 نفر یا 13 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند.
    از میان 404 نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 230 نفر یا 57 درصد افزایش قیمت طلا و 99 نفر یا 25 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 75 نفر یا 19 درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.
    برای هفته گذشته 55 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 77 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تحت تاثیر افت ارزش دلار، 2.10 دلار یا 0.2 درصد افزایش پیدا کرد و در 1289.50 دلار بسته شد و  برای کل هفته حدود 0.3 درصد افزایش ثبت کرد.
    کوین گریدی، رییس شرکت "فونیکس فیوچرز" نیز اظهار کرد: من به روند قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستم اما هفته گذشته هفته بزرگی برای طلا بود. این فلز ارزشمند در چند هفته گذشته نزدیک سطح 1300 دلار معامله شده و خریداران زیادی وارد بازار طلا شده‌اند. اگر طلا نتواند به بالای سطح 1305 دلار صعود کند، شاهد کاهش قیمت این فلز خواهیم بود زیرا معامله گران ترجیح خواهند داد به فروش قراردادهای خریدشان اقدام کنند.
    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "پرایس فیوچرز" نیز به افزایش قیمت طلا خوش بین بوده و به کیتکونیوز گفت: صبوری خریداران طلا نتیجه داده و جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا و سایر سیاستگذاران پولی این کشور می‌گویند که در افزایش نرخهای بهره صبورانه عمل خواهند کرد. طلا همچنین از مسائل ژئوپلیتیکی پیرامون بریگزیت و مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تهدید موسسه فیتچ برای تنرل رتبه اعتباری آمریکا در صورت تداوم تعطیلی دولت این کشور حمایت یافته است.
    افشین نوابی، مدیر شرکت بازرگانی "ام کی اس"‌نیز اظهار کرد به نظر می‌رسد طلا فعلا در بازه محدودی مانده است با این حال وی انتظار دارد این فلز روند صعودی داشته باشد. طلا فعلا در محدوده 1275 تا 1300 دلار خواهد ماند و شکسته شدن مرز 1300 دلار، علاقه به خرید طلا را افزایش خواهد داد. با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی فعلی در آمریکا و فرانسه و بریگزیت، من ترجیح می‌دهم خریدار طلا باشم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر