سرپرست صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛

وصول حدود ۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن آذربایجان‌غربی

عصر معدن- سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در سه ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم.;

وصول حدود ۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن آذربایجان‌غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتانیوز، «صابر پرنیان» سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در سه ماهه اول 1403 حدود 3 هزار و 750 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 برابر و به عبارتی دارای رشد 50 درصدی شد. میزان حقوق دولتی وصول شده در سه ماهه اول 1402 حدود 2هزار و 495 میلیارد ریال بوده است.

    وی افزود: هم اکنون در استان آذربایجان‌غربی 518 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 18 میلیون و 975 هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

    سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از 9 هزار و 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای 5هزار و 83 نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

    وی تصریح کرد: طی 3ماهه نخست سال جاری 12 فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های اکتشافی، 4 فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی در شرف بهره برداری و 7 فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن 178 هزار تن است، برای بهره‌برداری از این معادن 79 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم 42 نفر در این معدن فراهم شده است.

    پرنیان همچنین گفت: جهت احیاء معادن راکد استان و استفاده از تمام ظرفیت های معدنی برای توسعه اقتصادی استان در سال جاری برابر مزایده‌ای که در خردادماه 1403 برگزار شد، تعداد 289 معدن و محدوده معدنی جهت فعال سازی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر