خواهرخواندگی با بنادر عمان تاثیری بر تحریم ندارد

عصر معدن- روسای مجلس ایران و عمان در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)با یکدیگر دیدار و بر توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کردند. مواد معدنی و صنایع معدنی می توانند در این توسعه همکاری های اقتصادی نقش آفرینی داشته باشند.;

خواهرخواندگی با بنادر عمان تاثیری بر تحریم ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    علی لاریجانی روز گذشته در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU) )با خالد بن حلال بن ناصر المعمولی رئیس مجلس عمان دیدار و گفت وگو کرد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش روابط بین دو کشور عنوان کرد: شراط فیما بین دو کشور همواره مسیر خوبی داشته و این روابط دوستانه باید گسترش یابد.
    رئیس مجلس عمان نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاری ها به ویژه همکاری های اقتصادی بین دو کشور در استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و عمان تاکید کرد.
    وی ادامه داد: خواهرخواندگی بین بنادر ایران و عمان یکی از ظرفیت هایی است که می‌توان در گسترش تجارت بین دو کشور از آن بهره برد.
    در همین رابطه محسن ضرابی رییس اتاق مشترک ایران و عمان در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره وضعیت تجاری میان ایران و عمان به ویژه در حوزه مواد معدنی و صنایع معدنی اظهار کرد: به صورت کلی روابط بین بنادر ایران و عمان برقرار است و این خواهر خواندگی نیز می تواند به این روابط کمک کند.
    وی ادامه داد: البته در زمینه کالاهای تحریمی عمان نیز مشابه سایر کشورهای دیگر است و با محدودیت هایی مواجه است. به همین دلیل در صنایع معدنی و فولاد آینده روشنی را متصور نیستم.
    ضرابی بیان کرد: عمان قوانین مربوط به تحریم را رعایت می کند زیرا در برخی از بنادر مهم خود شریک خارجی دارد. به عنوان مثال 50 درصد سرمایه گذاری در بندر صحار توسط بندر روتردام هلند انجام گرفته است. به همین دلیل ضوابط را در موضوع تحریم رعایت می کنند.
    رییس اتاق مشترک ایران و عمان اضافه کرد: البته در حوزه های غیر تحریمی می توان شاهد نتایج مثبت تری باشیم.
    ضرابی در پایان با اشاره به تجارت میان ایران و عمان بیان کرد: به طور کلی در سال گذشته روابط تجاری میان ایران و عمان با رشدی 2 برابری همراه بوده است که مواد معدنی و صنایع معدنی نیز شامل این رشد تجاری بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر