قیمت سنگ آهن پس از سال ۲۰۳۰ به ۶۰ دلار می رسد

عصر معدن- پروفسور مرتضی اوصانلو در پنجمین همایش سنگ آهن ایران گفت:ایران در بین ۱۲ کشور عمده تولیدکننده سنگ آهن در رتبه ۱۰ قرار دارد و در میان تولیدکنندگانی که ذخایر سنگ آهن را در اختیار دارند، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.;

قیمت سنگ آهن پس از سال ۲۰۳۰ به ۶۰ دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» وی ادامه داد: ماده اولیه بسیاری از نیازهای امروز بشر مواد معدنی است. به عنوان نمونه زمانی که نوزاد در سال 2016 متولد شده سالانه به میزان 121 میلیون تن سنگ آهن مصرف میکند و طی 80سال عمر نزدیک به 6/9 تن سنگ آهن مصرف خواهد کرد. حال با توجه به شرایط در جهان بیشتر در چین و هند خواهد بود و می بینیم که نقش سنگ آهن در زندگی چقدر بالاست.
    اوصانلو افزود:رشد جمعیت در جهان تا سال 2030 به بیش از 8میلیارد نفر می رسد که بخش عمده ای از این جمعست مربوط به افریقا و آسیا خواهد بود. همچنین بیش از 60 درصد جمعیت جهان شهر نشین خواهد بود. از طرفی با توجه به آماری که برای استفاده از سنگ آهن در جهان وجود دارد باید میزان تولید و استخراج سنگ آهن افزایش یابد.
    به گفته وی، ایران در بین 12 کشور عمده تولیدکننده سنگ آهن در رتبه 10 قرار دارد و در میان تولیدکنندگانی که ذخایر سنگ آهن را در اختیار دارند، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.
    حال ایران برای رسیدن به اهداف چشم انداز برای تولید 55میلیون تن فولاد نیازمند سنگ آهن است و لازم است که میزان تولید خود را افزایش دهد. یکی از راهکارها این است که 10 معدن با ظرفیت 10میلیون تن راه اندازی کنیم که این اتفاق نیز خود به 15 سال زمان نیاز دارد. راهکار دیگر نیز واردات سنگ آهن است
    وی در ادامه به روند تغییر قیمت سنگ آهن در 30 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 2018 تا 2030 بهای سنگ آهن بین 42 تا 86 دلار متغیر خواهد بود و بعد از 2030 به مرز 60 دلار می رسد.
    اوصانلو تصریح کرد: سنگ آهن همچنان یک منبع تامین کننده فولاد است و مصرف این ماده روبه رشد خواهد بود و بهتر است که شرکت ها هزینه های تولید را کاهش دهند و برای اینکه نسل آینده زمین و آب وهوای بهتری داشته باشد در قبال محیط زیست مسئول هستیم.
    به گفته وی، مصرف مواد معدنی یکی از نشانه های توسعه یافتگی است. بیش از 60درصد معادن سنگ آهن ایران در مناطق خشک و بی آب کشور وجود دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر