سرمایه‌گذاری ۷۴ میلیارد دلاری شیلی در ۴۹ پروژه استخراج معدنی

عصر معدن- کوچیلکو؛وزارت معدن شیلی و کمیسیون شیلی؛ اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود این کشور طی سال‌های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۹ مبلغ ۰۵/۷۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ۴۹ پروژه جدید استخراج معدنی و به‌طور عمده در بخش مس داشته باشد.;

سرمایه‌گذاری ۷۴ میلیارد دلاری شیلی در ۴۹ پروژه استخراج معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، آخرین گزارش سرمایه‌گذاری‌های این کشور در صنعت معدنکاری یک افزایش 1،54 میلیارد دلاری را نسبت به گزارش قبلی نشان می‌دهد. در گزارش قبلی در سال گذشته، رقم سرمایه‌گذاری 72،5 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود. حدود 89،4درصد از پروژه‌های جدید مربوط به توسعه دارایی‌های مس است.

    پرتفوی سرمایه‌گذاری جدید این کشور از سال 2015 بزرگ‌ترین مقدار بوده است، زمانی که این کشور در نظر داشت 29/77 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا سال 2024 داشته باشد. کمیسیون مس شیلی پیش‌بینی می‌کند تولید مس این کشور با احتساب پروژه‌های جدید معادل 27/3 میلیون تن رشد کند که 92 درصد آن مس محتوی در کنسانتره خواهد بود. کشور شیلی 79/5 میلیون تن مس در سال 2019 تولید کرد که 73 درصد آن کنسانتره بوده است.
    قابل‌ذکر است پنج پروژه جدید به لیست سرمایه‌گذاری معادن شیلی اضافه شد: برنامه‌های تداوم عملیات  Carmen de Andacollo متعلق به کمپانی Tec، پروژه Candelaria متعلق به کمپانی Lundin Mining، همچنین پروژه Polo Sur متعلق به کمپانی Antofagasta، پروژه Arqueros متعلق به کمپانی Mining Nittetsu و نهایتاً پروژه  Lobo-Marteمتعلق به کمپانی Kinross.
    کوچیلکو گفت که پروژه‌های مذکور درمجموع 436 هزار تن مس به حجم تولید خواهند افزود. طبق این نهاد، تعداد 23 پروژه مجبور خواهند بود فعالیت‌های خود را یک یا دو سال به تعویق اندازند که بیشتر این تعویق به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا است. این پروژه‌ها جمعاً بالغ‌بر 92/43 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را در بر می‌گیرند. این لیست برای سال‌های 2020 الی 2029 شامل هشت پروژه دولتی است که اکثراً مربوط به کمپانی کودلکو بوده و شامل 68/23 میلیارد دلار هزینه سرمایه‌گذاری می‌شود.
    کمپانی‌های معدنی بزرگ و متوسط مس دارای 27 پروژه بودند که شامل 49/42 میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری‌ها می‌شوند و شش پروژه نقره و طلا نیز وجود دارند که انتظار می‌رود 75/2 میلیارد دلار از این سهم را به خود اختصاص دهند. باقی‌مانده این سرمایه‌گذاری‌ها شامل پروژه‌های سنگ‌آهن، لیتیوم و مواد معدنی صنعتی است. کوچیلکو همچنین گفت تا قبل از سال 2020 مبلغ 48/13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌شود 74/4 میلیارد دلار نیز در سال جاری سرمایه‌گذاری انجام شود. با این وجود، عمده سرمایه‌گذاری‌ها برای سال‌های 2025 الی 2029 و در حدود 81/15 میلیارد دلار برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر